15 Oktober 2018

CARA MUDAH BANTU SELERA ANAK-ANAK


BISMILLAH WAL HAMDULILLAH

Assalamualaikum...

Sebelum ini ada ummi berkongsi dengan semua sedikit tip untuk menaikkan berat anak.  Sesetengah anak-anak sukar untuk untuk menaikkan berat badan mereka memandangkan faktor kurang selera makan atau anak yang jenis memilih makanan. 

Ummi dahulu juga mengalami masalah yang sama dengan anak sulung yang jenis memilih makan. Ini mungkin kerana mereka telah terdedah dengan makanan proses dan sukar untuk mengambil real food seperti sayur-sayuran dan buahan. 

Kerana terlalu memilih makanan, berat badan mereka sukar untuk naik dan setiap kali rawatan kesihatan, akan berada di tahap yang tidak memuaskan. Si kakak juga mengalami pelbagai masalah seperti alahan kulit dan asthma berikutan masalah sukar makan dan terlalu memilih makanan. 

Alhamdulillah setelah menemui Meal Shake Shaklee, selera si kakak mula berubah. Hari nie ummi akan berkongsikan dengan semua, supplement set kanak-kanak Shaklee yang mampu membantu masalah anak-anak kita.



Set Kanak-kanak Shaklee


Mealshake :

  • Menambah selera makan , tingkatkan antibodi & pelihara kesihatan tulang & gigi. 

Omega Guard :

  • Mengandungi EPA,DHA & ALA yang bagus untuk perkembangan otak dah kesihatan mata. Bagus jugak untuk antibodi & bantu kanak-kanak untuk lebih fokus.


Vita Lea for kids :

  • Membekalkan keperluan vitamin & mineral yang secukupnya bagi membantu proses tumbesaran anak-anak.


1. Nutrien yang lengkap

  • Memberi 24 jenis A ke Z vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan mineral akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungilesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

2. Bekalan nutrien utama untuk sel-sel tubuh  

  • Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ, darah, sel-sel vaksin yang lain-lain.

3. Membantu Tumbesaran 

  • Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.

4. Anti-oksidan 

  • Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan komponen anti-oksida bertindak melawan jangkitan & anti-penuaan.
5. Mengembalikan Seri  Wajah  
  • Mengandungi vitamin B-Kompleks, zat besi, & copper yg cukup utk mbentuk sel-sel darah merah yang sihat, sekali gus memberi komplikasi wajah/kulit yg cantik.
6. Detoksifikasi 

  • Kaya dengan serat larut yang membantu (peristalsis kolon dan perut / usus pergerakan) untuk mengeluarkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.

7. Rasa sungguh lazat sesuai utk semua golongan

  • Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi; penambahan segera nutrien yang perlu untukbadan, tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.


Testimoni Mealshake


6 Fakta Tentang Vita Lea for Kids

1. Mengandungi
  • 18 jenis vitamin dan mineral perlu.
  • 100% vitamin A, C, D dan E serta kesemua 8 vitamin B.
  • Kalsium, magnesium, zinc, copper dan pelbagai mineral lain
2. Menggunakan pemanis semulajadi xylitol yang tidak akan menyebabkan kerosakan gigi.

3. Tidak mengandungi perasa, pemanis dan pengawet tiruan.

4. Bebas gluten, datang dalam perisa anggur yang sangat sedap, anak-anak pasti sukakannya!

5. Multivitamin kanak-kanak terbaik dipasaran, jumlah nutrient lengkap dan memenuhi keperluan tumbesaran anak-anak, penyerapan mudah dan pantas.

6. Sangat sesuai diambil kanak-kanak berusia 4  hingga 12 tahun terutama yang tidak suke makan sayur.


Untuk info lanjut boleh pm ummi di 012.4322400 atau untuk pembelian blh klik link di bawah



Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya