18 Oktober 2018

SUPPLEMENT UNTUK MENGATASI MASALAH JERAWAT




BISMILLAH WAL HAMDULILLAH

Assalamualaikum

Bila bercakap tentang jerawat saya percaya semua orang pasti tidak suka dengan kehadiran jerawat. Baik yang lelaki ataupun wanita, baik yang dewasa atau pun remaja. Jerawat adalah satu benda yang paling tidak disukai oleh semua.

Jerawat ini ialah satu keadaan di mana sentiasa mengganggu sesorang individu tak kira dari peringkat umur. Kehadiran jerawat boleh mendatangkan kekurangan keyakinan dalam diri dan adakalanya boleh menimbulkan stress bagi kaum wanita. 



Antara punca-punca kehadiran jerawat ialah :

1.Perubahan Hormon

Perubahan hormon merupakan antara faktor terbesar yang mencetuskan jerawat. Hormon yang tak seimbang akan buat kalenjar minyak kulit muka mengeluarkan minyak berlebihan dan menyebabkan liang pori tersumbat.
Liang pori yang tersumbat dan dijangkiti bakteria akan menyebabkan jerawat.

2. Kulit kurang nutrisi

Remaja biasanya kurang menjaga pemakanan. Bila kurang menjaga pemakanan, mereka juga biasanya akan mendapat kulit yang tak sihat. Kulit yang tak sihat sukar melawan bakteria didalam liang kulit. Bakteria akan menjadikan jerawat merah dan bengkak.

3. Kurang menjaga kebersihan

Memakai pencuci muka biasa saja tak cukup untuk memastikan kulit muka bersih. Tambahan pula, pelajar biasanya aktif dan banyak berpeluh. Bakteria lebih mudah membiak jika kita tak jaga kebersihan diri dan pakaian.

4. Tekanan / Stress

Stress atau puntekanan sangat sinonim dengan wanita dan semua orang setiap perkara yang mendatangkan masalah dan memberikan tekanan boleh mendatangkan dan menyebabkan stress bagi individu tersebut. 


Antara supplement yang dicadangkan  bagi mengurangkan masalah jerawat adalah :

1. GLA COMPLEX
Antara kebaikan GLA Complex:
  • Menghilangkan sakit sengugut.
  • Turut mengandungi vitamin E. Vitamin E akan menghilangkan parut jerawat.
  • Mengurangkan rasa gatal dan sakit pada jerawat
  • Jerawat mudah kecut.
  • Menghilangkan jerawat pasir.

2. VITAMIN C
  • Vitamin C bertindak sebagai antioksidan untuk membunuh radikal bebas yang merosakkan kulit. Radikal bebas datang dari pelbagai sumber seperti cahaya matahari, habuk, asap dan pencemaran.
  • Antioksidan memberikan kekuatan yang diperlukan oleh kulit kita sekaligus membantu menentang masalah jerawat.
  • Vitamin C menyembuhkan kulit yang rosak akibat jerawat atau sebarang jangkitan lain. Ia merangsang pertumbuhan ligamen dan tisu, yang membantu dalam penyembuhan parut disebabkan oleh jerawat.
  • Salah satu peranan vitamin ini ialah merangsang pengeluaran kolagen untuk kesihatan kulit. Fiber kolagen membantu dalam pembentukan lapisan bawah kulit dan menguatkan lapisan tersebut.


3. VITAMIN E
  • Melindungi kulit daripada radikal bebas yang merosakkan kulit, boleh mengecutkan jerawat dan memudarkan parut jerawat.

4. ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)
  • ESP adalah sumber protin, diperlukan untuk menghasilkan sel-sel baru bagi kulit. ESP memang satu cadangan terbaik untuk merawat kulit kerana sel kulit akan mati dalam masa 21 hari. ESP diperlukan untuk merawat kulit yg rosak akibat dari jerawat

Ingin mencuba rangkaian produk dari shaklee?? Anda ingin menjana pendapatan dengan shaklee?? Ingin mengubah hidup & kesihatan anda dengan shaklee?? 
Jangan tunggu lagi dan hubungi saya di talian 
012.4322400 
atau klik link di bawah untuk pembelian.



Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya