21 Oktober 2013

~Berpantang Bersama Shaklee~


Bismillah wal hamdulillah

Alhamdulillah cinta hati sya yg ke-2 Amal Nur Kauthar genap 1 thn 2bln...Masih teringat2 saat melahirkn si adik nie wlupn sy terpaksa dczer jgk akibat Poor progress...smaja mcm si Kakak,tp si adik kali nie lma ckit dlm labor room b4 ditolak ke dewan bedah.sya asyik mintk delay n mntk doktor tgu lagi...hehehe...sya ummi yg kuat.of cos la sya akn tgu smpai betul2 mmg dh x blh..n insyaAllah i'll plan AMANI birth for my third one..Allah..berdoa2..sya akn trus berdoa agr dpt normal 4 my third.InsyaAllah,semuanya bermula dri skrg kn....Sya merancang,biarlah Allah menetukan...

Upss...nk crita bab berpantang pulaknie....Alhamdulillah sya mmg menggunakan Vitamin Hebat dari Shaklee since Tasneem lagi.tp x guna semua..tp for Kauthar sya guna a lot of SHAKLEE products...ha,skrg nk dapatkan SHAKLEE product mudah saja..boleh singgah dekat  cn k...



blog nie kepunyaan sis Izzah...ibu kepada Ibrahim comel...sya knal ibrahim since ibunya melahirknnya secara gentle birth dirumah kediaman mereka..hebatkn...blog nie sis izzah berkongsi menggunakan set berpantang shaklee yg membantu proses beliau berpantang dan meyusukan Ibrahim.

sis izzah juga berkonsi testimoni2 hebat dari ibu2 yg mmg dah konsume vitamin shaklee sejak lama dahulu...

kat cn ada sedikit review utk blog nie:
  1. Its all about SHAKLEE...yey!!!
  2. Tersusun
  3. Sgt simple without any iklan esp NUFnang...hhehe
  4. Simple-of coz saya suka sgt k...
  5. Bnyk sgt review pasal SHAKLEE product...sape yg nk vari info.blh link ke cn....vitaminibu.com

ok...kwn2 yg sedang mengandung,blhla kunjungi ....
alamat kat bwh 

8 Oktober 2013

Kelu

Bismillah wal hamdulillah
Suram rasanya.sesuram dan sesyahdu hari2 sya di kedah ini.
Crita ini bkn berkisar tntang sya,tetapi tntng anak kecil Putera Ryfael yg bertarung nyawa di IjN.ohh,mna mungkin hati ini sekuat ibunya.
Jom kita doakan dedek akn kembali chat dan kembali kepada ibunya.

29 September 2013

Vitamin C?jom tgok apa ada...


Bismillah walham dulillah




Shaklee menyediakan 2 jenis Vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C 500mg dan juga Chewable Vita-C 100mg. Kedua-dua jenis vitamin ni tak kurang hebatnya. Masing-masing ada kelebihan masing-masing. Tapi ramai orang salah faham! Kebanyakan orang sangkakan Sustained Release Vita-C 500mg tu untuk orang dewasa dan Chewable Vita-C 100mg tu untuk kanak-kanak. Tapi sebenarnya salah! Okay jom saya terangkan sikit macam mana setiap jenis Vitamin C ni bekerja ye

Cara Tindakan Setiap Vitamin C Dan Kelebihannya

Cara Tindakan Chewable Vita-C 100mg

Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah. Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Chewable' kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!


Chewable Vita-C 100mg

  • Kelebihan Chewable Vita-C 100mg

Rasa lebih sedap dan lebih seronok untuk dinikmati.
Lebih mudah dikunyah.
Lebih sesuai untuk seisi keluarga.
Menarik minat kanak-kanak untuk mengambil Vitamin C dan dos nya sudah bersesuaian untuk kanak-kanak.
Lebih sesuai untuk golongan berusia yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah dan susah untuk menelan disebabkan sakit ataupun faktor ketuaan.
Lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah fizikal dalaman seperti gastroesophageal reflux disease ataupun ketumbuhan esophageal yang mempunyai masalah menelan tablet.
Lebih sesuai untuk mereka yang selalu berada di luar kerana melancong dan sebagainya. Jadi, pengambilan Vitamin C jenis kunyah lebih mudah sebab tidak memerlukan air untuk dimakan.
Dos Vitamin C yang rendah dalam setiap tablet kunyah adalah lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif seperti gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Pengambilan Vitamin C dalam dos yang besar boleh menyebabkan ketidakselesaan. 

Cara Tindakan Sustained Release Vita-C 500mg 

Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet. Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Sustained Release' kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam! Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi 'Sustained Release', Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?


Sustained Release Vita-C 500mg

  • Kelebihan Sustained Release Vita-C 500mg

Sesuai untuk individu yang tiada masalah menelan.
Tidak perlu ambil berulang kali.
Dengan formulasi 'Sustained Release' ataupun 'Pelepasan Masa'.

Jadi, Vitamin C jenis yang mana satu sesuai untuk anda? Pada pendapat saya, kalau tiada apa-apa masalah kesihatan boleh je pilih mana-mana satu pun! Lagi senang kan? Boleh tukar-tukar. Kalau dah bosan nak telan-telan, boleh ambil yang bentuk kunyah ataupun sebaliknya! Jadi, jangan takut kalau Sustained Release Vita-C 500mg tu tiada stok, boleh je ambil Chewable Vita-C 100mg tu. Apa yang penting... anda tetap dapat khasiat Vitamin C untuk kebaikan kesihatan

Credit to:myluvly vitamin

5 September 2013

Update3

Cerita Kursus lagi....

Bismillah wal hamdulillah

Oh...menghitung jamja sya nie nk blik umah...Alhamdulillah 3-6/9/2013 sya kene berkursus di Sepang lak after last week kene g kursus d Penang...Fuhhh!!!kali nie betul2 tercabar sbb terpaksa tinggalkan buah hati kecik sya Kauthar..sentap betol bla kene g jauh kursusnie...hmmm,sedey2..x bersedia pn ada..tp apakan daya...tp betulla...bkn senang nk jayakan penyusuan susu ibu..Allah dh janjikan yg terbaik utk kita.terpaksa tinggalkan kauthar yg memang menysu badan,yg mmg tiap2 mlm direct feeding dgn umminya....hmmm,hancur luluh jgk perasaan.nk bwk dtg,bajet x ckup...Fuhhh...Alhamdulillah,the best husband is always there when needen...ewah...yes!!!en.suami is always helping me...every time n every moment...Banggakan...

Oh...ingt lagi...(flash back jap waktu mula kawin dlu..heheh)
After we got married i always ask en.suami that he will not leave me...even for kursus or overtime..hahaha..jahatkn...truly and deeply,mmgpn...en.suami never leave me since we were married till now...tp, sya yg tinggalkan dia after 6months we got married...kan abgkn...i continued my study at Penang as part time student...blikja hung minggu...almost 2y jgk en.suami kene tgl..hahha...after 1year continue stadi,got pregnant then bersalin...bwk skali tasneem g tmpat blajaq dkt Penang..hahaha...kene tgl lagikn...:)

Thanks abg for always helping wlupn he always said..."syg ja yg slalu tgl abgkn.."hhuhu...sedeykn...tpi tuela hakikatnnya...seorang penjawat Awam..always pray and always hope that i'll be a super ummi work at home mother insyaAllah...Moga Allah permudahkan.....

25 Ogos 2013

5 Perkara dalam Penjayaan SUSU IBU


Bismillah wal hamdulillah

5 aspek penting dlm menjayakan penyusuan susuibu buat si manja
(1) kemahuan 
(2) komitmen
(3) kekuatan mental
(4) sokongan
(5) belajar & membaca




12 Ogos 2013

Salam Aidilfitri 1433H

Alhamdulillah,salam syawal ke5
Belum terlambat rasanya sya sekeluarga memohon jutaan kemaafan buat semua andai ada terslah kata,terlanjur bicara.Moga kita dipertemukan lgi dgn Ramadhan akan dtg

Ikhlas dr sya

FAKHRATI,AZMAN,TASNEEM DAN KAUTHAR
SUPER UMMI SHOP
SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
928633
0124322400 (CALL/PM)
0147134806(WHATSAPP)

8 Ogos 2013

Perlukah sya mengalah???

Bismillah wal hamdulillah.
dh lma rasanya sy x update kisah2 diri dan peribadi sya.Alhamdulillah,Kauthar dh masuk setahun,tasneem bln 11 nie 3 thn.hmmmm.moga Anak2 sya trus chat slalu.
Susah sbnarnya nk diluahkan.tp perit sgt nk ditelan..kisah berkenaan keluarga,mna mmpu sya ceritakan pada umum.sya selalu terpaksa menelan bait2 kata2 dri mereka yg kadangkala agak keterlaluan.mmg bkn utk saya,tetapi utk suami sya.mana mgkn hati x terguris.dia imam sya..dia kawan dan cinta hati sya.mmg dia x elok,x hebat,tp dia juga pnya hati dan maruah diri.dan dia juga pnya rasa utk dsyangi wlunpn hanya kasih dri ibu tiri.hmmm.sya cuba tenangkn hati utk terima badai ini.tp smpai bla??..saya bkn seorang penyabar..duhai hati,bersabarlah.

6 Ogos 2013

Tips Bawa Balik Stok Susu


Blogger Templates

Bismillah wal hamdulillah

Selamat pulang kekampung buat semua warga kota...buat ibu2 menyusu yg blik kg jgk...ni ada sedikt tips utk bwk balik stok..eh,nk bwk stok anda blik ke bandar.hehehe

Tips Bawa Balik Stok Susu, Long Distance Travel ❊

Anda rungsing cemana nak bawa balik stok susu dari kampung? Usah risau Saya kongsikan cara ya:

Anda perlukan:
1. Suratkhabar sebab kedap ais, memastikan ais kekal beku
2. Bekas polisterin untuk simpan susu
3. Ais
4. Garam, pastikan ais kekal suhu beku

Cara- caranya:
1. Letak suratkhabar ke dalam bekas polisterin
2. Susun stok susu
3. Taburkan ais dan garam atas ais
4. Satu lapisan suratkhabar, satu lapisan stok susu, satu lapisan ais dan garam
5. Seal polisterin agar tiada udara masuk

Tips: Jangan letak di bonet kereta, utk elak susu mencair

Sumber : fb breastfeeding heaven

5 Ogos 2013

Heppy BF Week!!!!


Bismillah wal hamdulillah...

Heppy Breastfeeding Week buat semua...
Alhamdulillah...1st year sya menyambut minggu penyusuan...Alhamdulillah Allah bagi rezeki sethn dah sya dpt fully bf kauthar wlupn bkn directfeeding sbb sya bekerja.....nant sya smbung lgi yek....



31 Julai 2013

Tips Tambah Susu Ibu


Bismillah wal hamdulillah

5 Cara Berkesan Tambah Susu Ibu

Cabaran ibu menyusu yang paling sinomin adalah susu sedikit. Ketahui 5 Cara Berkesan Tambah Susu Ibu. Buat dengan istiqamah, insyaallah susu ibu yang sedikit akan bertambah banyak.

5 Cara Berkesan Tambah Susu Ibu

1.Tambah Masa dan Kekerapan
Konsep asas dan wajib dibuat jika mahu tambah susu ibu. Susu ibu terhasil dari konsep supply dan demand. Lebih permintaan (demand) lebih susu yang akan terhasil (supply). Ibu perlu kosongkan payudara bagi menghasilkan lebih susu. Caranya pam 10-15 minit selepas anak menyusu. Tahukah ibu hormon pengeluaran susu (hormon prolaktin) banyak terhasil selepas jam 12 tengah malam hingga 6 pagi. Ambil peluang, bangun dan pamlah. Jangan diikutkan sangat kesedapan tidur. Seelok-eloknya pamlah 2-3 jam sekali, bagi menjamin supply susu ibu. 

Jika ada dirumah, susukanlah anak sekerap mungkin. Bayi adalah peransang yang paling baik untuk pengeluaran susu ibu. Waktu dipejabat, cuba sebaiknya untuk ikut jadual mengepam. Jadual mengepam yang konsisten juga faktor baik menambah susu ibu. Lebih baik, tuliskan jadual mengepam dan catat hasilnya. Barulah ibu lebih bersemangat.

2. Minum Air Paling Kurang 2 Liter
Air adalah elemen paling penting bagi penghasilan susu ibu. Ini tak termasuk jus, air teh, milo dan sebagainya. 2 liter air kosong setiap hari. Gunalah botol bagi menyukat berapa lier yang telah diminum. Air kosong sangat bagus bagi kesihatan yang optimum. Jadi minumlah air kosong ya.

3. Makanan Seimbang
Ibu perlu jaga pemakanan. Jangan hanya diikut nafsu makan. Makan banyak tapi tak cukup khasiat juga tak guna. Jadi makanlah dengan ideal. Pilih menu yang seimbang. Untuk menjaga berat badan, usah makan sekali banyak. Tapi makanlah sikit-sikit dengan kerap. Paling penting sarapan. Jadi cubalah sebaiknya untuk tidak lupa bersarapan di waktu pagi. 

Lebih baik lagi, amalkan pengambilan supplement. Ini bagi melengkapkan sumber vitamin dan mineral yang tubuh ibu perlukan. Pemakanan ibu yang sihat akan menghasilkan susu yang sihat untuk anak. Selain itu kesihatan mental juga perlu dijaga. Elakkan stress, kerana ianya boleh menjejaskan susu yang akan terhasil. Jadi ibu menyusu pastikahlah yang kalian sihat fizikal dan mental. Barulah impian menyusukan anak hingga 2 tahun akan terlaksana. Ya, supplement perlukan sedikit pelaburan. Tapi apa salahnya kan, untuk diri ibu juga. Bukan sekadar pakaian dan beg yang branded. Tapi usahakanlah untuk jaga kesihatan badan. Bukankah batang tubuh nie Allah amanahkan untuk kita jaga.

4. Makan Penggalak Susu Ibu
Ibu boleh mengambil makanan yang menggalak susu ibu, seperti oat, daun pegaga, halba, lobak putih, longan, alfalfa dan sebagainya. Ini hanya akan berkesan jika cara 1 dan 2 telah dibuat. Jika tak buat cara 1 dan 2, janganlah berharap susu ibu yang bertambah.

5. Ambil Pil/Suntikan Hormon
Ini jalan terakhir. Sebelum ambil, jumpa doktor dan minta konsultansi. Jangan lupa semak jika susu yang sedikit adalah disebabkan oleh perkara lain seperti mengandung, datang bulan, anemia dan sebagainya. 

5 Cara Berkesan Tambah Susu Ibu akan lebih berkesan sekiranya ibu tambah dengan doa kepada-Nya. Pasanglah niat seawalnya untuk menyusukan anak. Mohon pada Allah agar diberikan kekuatan dan semangat kuat untuk meneruskan penyusuan hingga 2 tahun.

Dan jangan terlampau fikirkannya. Cukup ke susu aku? Boleh ke aku pam di pejabat? Apa kata kawan-kawan dan sebagainya. Just do it. Susukanlah anak dan pamlah diwaktu pejabat dan rumah. Insyaallah jika ibu usaha sungguh-sungguh pasti susu ibu pun sungguh-sungguh nak keluar.

Jadi cubalah 5 Cara Berkesan Tambah Susu Ibu!!

ummi:blh p.m sya utk dptkn set penyusuan dari shaklee

call/p/m:0124322400
whatsapp:0147134806

Slimming Set Shaklee


Bismillah wal hamdulillah




Untuk kuruskan badan,kita semua perlu melalui 3 proses utama.Ramai yang tidak berjaya kuruskan badan walaupun dan ambil pelbagai produk dan mencuba pelbagai cara.Jadi 3 proses utama tu perlu kita lalui untuk memastikan usaha kita bejaya dan memperoleh  apa yang kita impikan..Meh saya terangkan 3 proses tu?


-DETOX / BUANG

Proses Detox sangat penting kepada mereka yang ingin menurunkan berat badan.Untuk anda yang masih tak tahu apa itu proses Detox,Detox ini adalah satu proses untuk membersihkan usus.Melalui proses Detox ini segala toksin dalam badan,lemak dan lendir yang melekat pada dinding usus akan dikeluarkan melalui pembuangan air besar.Selepas usus dibersihkan barulah segala nurtien yang baik akan mudah diserap ke dalam badanpada tahap maksimum.Jika anda mengalami masalah sembelit,herb-lax dan alfalfa adalah pilihan terbaik.Tetapi herb-lax tidak sesuai dimakan oleh ibu yang menyusukan  bayi.Tapi jangan risau ibu menyusu tetap boleh melalui proses Detox  yang lebih lembut dengan pengambilan alfalfa.Apabila usus sudah dibersihkan dan dicuci sepenuhnya, ini dapat mengelakkan perut dari buncit. Selain dari memudahkan proses penghadaman

2- BINA / PROTEIN
Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%.Selain itu,protein juga membnatu meningkatkan metabolisme tubuh dan meningkatkan perkembangan otot.Lebih menarik,protein mampu menjaga nafsu makan kita dan menjaga otot supaya bebas lemak.Shaklee menawarkan 2 produk yang mengadungi Protein terbaik sebagai makanan tambahan untuk anda yang ingin mengusukan badan.Cinch Shake adalah antara minuman protein berperisa yang sedap dan hanya sesuai di ambil oleh ibu yang tidak menyusukan bayi.Kandungan kalori Cinch Shake yang terlalu rendah dikhuatiri  akan menggangu tumbesaran bayi.Jadi,untuk anda ibu-ibu yang menyusukan anak ESP atau Energizing Soy Protein adalah pilihan terbaik. Selain daripada membantu ibu dalam usaha menguruskan badan,Esp juga membantu memperbanyakkan susu ibu dan membantu ibu memekatkan hasil susu perahan.

3- BAKAR / LECITHIN

Dalam proses membakar lemak dan memecahkan lemak serta menghalang penyerapan minyak dalam badan,Shaklee menyediakan 2 pilihan vitamin yang mana kedua-dua ini boleh diambil oleh semua.Tidak kira ibu menyusukan anak atau tidak.Omega Guard dan Lecithin adalah pilihan terbaik untuk membantu proses bakar.Omega Guard mampu membuatkan anda rasa kenyang lebih lama.Di mana ia berfungsi sebagai agen yang mampu membuatka  anda kurang selera makan selain daripada membantu memecahkan lemak.Lecithin pulak,berfungsi sebagai pelarut kolestrol dan lemak-lemak tepu yang lain.Lecithin menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan.

Kalau berminat dengan produk di ats,jgn malu segan...blh p.m sya yek

FB: Fakhrati Aziz
Fakhrati Aziz & Azman Abu bakar
Shaklee Independent Distributor
i.d : 928633
p.m/call:0124322400
whatsapp:0147134806

17 Julai 2013

Anak SHAKLEE saya


Salam Ramadhan ke-8 Buat semua
Alhamdulillah...dh 8 hri rupanya kita berpuasakan...moga Allah beri kita kekuatan hingga ke penghujung Ramadhan kali ini...hmmm,pgi td tgok2 jam,eh...17hb rpanya.oh!!!genap 11bln sikecik sya..Amal Nur Kauthar...Telaga Cinta kami Suami Isteri..oh,11bln jgk sya dh breastfeed si Kauthar nie.Alhamdulillah,Allah permudahkn urusan saya kali nie.Betapa berharapnya sya agr dpt menyusukan Kauthar till 2years.InsyaAllah moga Allah makbulkan walaupun kadng terasa juga sedikit kesulitan.Saya dh x smpt nk buat stock sekrg utk Kauthar.Alhamdulillah jugak bla stat 6bln,Kauthar stat makan,sya kurangkn stok yg dibekalkan ke Taska...dri 5botol,jd 3 botol...skrg dah nazak...Jdi 2 botolja..huhuh..siankn anak ummi.nant pas raya ummi cuba daptkn balikya utk syg ummi...

13 Julai 2013

TIPS BERPUASA BAGI WANITA HAMIL


Salam Ramadhan Buat Semua...
Disini sya sharekn beberapa tip buat ibu2 mengandung...Mai pakat2 share...

1- Sukat air masak dalam botol sebanyak 2 liter dan mulai meminumnya semasa berbuka sehinggalah waktu imsak. Jika mampu boleh minum 2.5- 3 liter air. Kekurangan air adalah punca utama kita akan berasa tidak sihat dan keletihan semasa berpuasa.

2- Pastikan anda mengambil banyak prot
ein misalnya kekacang, daging dan telur.

3- Protein amat diperlukan dalam tumbesaran bayi selain ianya memberi tenaga dengan lebih lama berbanding karbohidrat.

4- Elakkan makanan bergula kerana ianya akan menyebabkan paras gula tinggi dan rendah secara mendadak yang menyebabkan anda berasa pening atau pitam.

5- Elakkan makan makanan bergoreng dan berlemak contohnya samosa, popia goring dan lain-lain. Ini kerana makanan berminyak dan berlemak mempunyai khasiat yang rendah walaupun mengenyangkan.

6- Kurangkan atau lebih baik elakkan daripada meminum kopi dan the. Ia mengandungi kafein yang boleh menyebabkan anda kehilangan air melalui diuretic (kencing).

7- Makanlah 3 biji kurma sebagai penambah tenaga dan minumlah susu.

8- Elakkan berjalan jauh dan elakkan dari terdedah kepada cuaca panas kerana ia mempercepatkan dehidrasi.

9- Kurangkan kerja-kerja berat.

10-Tingkatkan pengambilan makanan berserat tinggi seperti sayur-sayuran dan buah-buahan kerana ia membantu dalam memberirasa kenyang yang lebih lama.

11- Perbanyakkan membaca Al- Quran, berzikir dan mendirikan solat sunat.

12- Ambil supplemen tambahan jika perlu disamping memastikan anda makan vitamin mengandung anda. Supplemen tambahan cadangan kami ketika berpuasa :

Bersahur: Mighty 3 Gems ( ESP + Meal Shakes + Performance Drink) + Oat .

Selepas Berbuka : Omega Guard + B Complex + VitaLea + Vita C

Ingat ibu-ibu mengandung yang gojes sekalian, jangan sesekali skip sahur! Sahur ni amat penting untuk memastikan anda kekal bertenaga dan cergas sepanjang hari. Ia juga penting agar kita dapat membekalkan nutrient secukupnya buat bayi dalam kandungan tanpa menjejaskan kesihatan diri sendiri.

Bersahur sangat penting jika anda berpuasa. Ia akan mengekalkan tahap tenaga anda pada waktu siang. Jangan tinggalkan sahur kerana ia dapat membekalkan anda dengan nutrien-nutrien penting dan tenaga yang anda perlukan untuk kekal cergas pada waktu siang. Ia juga akan mengurangkan simptom-simptom kelaparan seperti sakit kepala dan mengantuk. 

8 Julai 2013

Testimoni mealshake

Published with Blogger-droid v2.0.4

Ramadhan Calling!!!!!

Salam Pertemuan semua...Salam Syabaan 28...dah  bersedia nk smbut Ramdhan anda 2hr lagi?
Saya cuba sediakan yg terbaik utk Ramdhan kami anak beranak tahun nie...

Tara!!!!!!!!
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

^^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^






Jom, kita tengok apa khasiat minuman ini...

Energizing Soy Protein (ESP) :
- Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
- Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,
- Membekalkan tenaga,
- Memberikan rasa kenyang
- Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
- Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
- Membanyakkan susu badan (milkbooster)
- Membantu mengekalkan kepejalan otot
- Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
- mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat

Meal Shake :
- Ianya multivitamin a.k.a pemakanan lengkap. Rasanya sangat sedap seperti rasa ice cream vanila tp dlm bentuk serbuk.
- Meal Shakes Shaklee adalah salah satu pilihan pemakanan yang diberi jolokan ‘easy-on-the-go meal’ kerana penyediaannya yang begitu mudah, dan kandungannya yang lengkap membekalkan nutrient keperluan harian.
- Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak yang aktif dan tak boleh duduk diam. Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat mengambil sarapan dan hidangan yang seimbang. Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan supplemen dalam bentuk pil terutama warga tua.
- Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
- Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
- Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik.
- Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.

**Meal Shakes Shaklee boleh diberikan kepada bayi bermula 1 tahun (jika tidak menyusu ibu) dengan dos 1/2 sudu kecil sahaja. Bagi kanak-kanak di bawah usia 4 tahun, Meal Shakes Shaklee boleh diberi dalam kuantiti yang sedikit untuk membenarkan tubuh mereka membina ketahanannya secara independent.

- Meal Shakes Shaklee juga boleh diambil sekiranya anda mahu menguruskan badan (selain rangkaian produk dalam program Weight Loss Shaklee iaitu Cinch) kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang untuk tempoh yang lama. Bezanya dengan Cinch, antaranya ialah Cinch mengandungi Leucine untuk menjaga otot semasa program turun berat dijalankan.
Siapa yang sesuai mengambil Meal Shakes Shaklee?
* Kanak-kanak
* Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan
* Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang
* Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil
* Warga tua
Selain itu, Meal Shakes Shaklee boleh digunakan untuk menggantikan minuman berkafein.

Performance drink :
- Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
- Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
- Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
- Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
- Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
- Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia bole tolong cegah dehydration tu.
- Penghidratan lebih cepat berbanding air (Oren)
- Bekerja atau bersukan menyebabkan kekurangan nutrisi penting dalam tubuh. Shaklee Performance merupakan pilihan paling ideal yang berupaya menghidrat lebih cepat berbanding air dan mebekalkan tenaga untuk kegiatan harian anda.
- OptiCarb® pilihan eksklusif untuk tenaga yang berpanjangan.
- Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga, otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar.


p.m sya laju2
-fakhrati aziz
-i.d 928633
-0124322400
info kredit:adjam 84

1 Julai 2013

Promo Julai

Salam Pertemuan.
Alhamdulillah dh masuk Julai rupanya.
Jom kwn2...kita tgok apa promo bulan Julai ini...hehehe

GLA COMPLEX, 60 capsules [Harga Runcit : RM91.25] 

GLA = Gamma Linolenic Acid, 

sumber terbaik Omega-6 KEBAIKAN : 
*Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid 
*Membantu meningkatkan kesuburan 
*Melegakan PMS (sindrom pra-haid) 
*Membantu dalam menangani menopus 
*Menguatkan kuku dan rambut 
*Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri 
*Membantu menangai ekzema dan masalah inflamasi kulit *Melegakan simptom akibat artritis reumatoid *Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
*Menguatkan imuniti tubuh 
*Memperlahankan proses penuaan 
*Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung 
*Mengawal kencing manis dan darah tinggi 
*Mengawal kolesterol, mengelakkan penambahan berat 
*Untuk fungsi saraf 
*Membantu masalah prostat lelaki dan kerap kencing 
*Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak autisme dan hiperaktif dan sukar menumpukan perhatian terhadap pelajaran 

 KENAPA GLA SHAKLEE BERBEZA DENGAN YG LAIN? 
 * diekstrak dari Borage Seed yang mengandungi 2 kali ganda GLA dari Evening Primose Oil (EPO), sumber popular GLA 
* 3 kali lebih berkesan dan lebih bioavailabiliti dari EPO 
*Digabung dengan minyak bunga matahari dan vitamin E untuk lebih berkesan 
*Dipelihara dengan sistem ShakleeGuard yang dipatenkan bagi memelighara kesegaran dan keberkesanannya

19 Jun 2013

Kenapa Anda Memilih Shaklee?


Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – 

ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI

SENTIASA SELAMAT
Ahli-ahli saintis Shaklee telah membuat kajian di pelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Kemudian kami menjalankan lebih 350 kajian ke atas setiap ramuan baru kami, terutamanya bahan logam, racun serangga dan bermacam-macam bahan pencemaran yang lain. Dan kami meneruskan kajian ke atas lebih 80,000 ujian berkualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan dan perlindungan bagi setiap satu produk. Secara keseluruhannya, semua produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa
SENTIASA BERKESAN
  • Lebih daripada $250 juta dilaburkan di dalam kajian, pembangunan produk dan ujikaji
  • Terdapat lebih daripada 100 bahan rujukan saintifik, 90 daripadanya dicetak di dalam jurnal bagi rujukan pihak ketiga
  • 7 daripada 25 Pengembara Handal di dalam buku Time Life of All Time telah diperkasa oleh Shaklee
  • Produk Shaklee telah memperkasa Pengembara bertaraf Elit Dunia, Will Steger dalam 4
    Ekpedisi Artik Antarabangsa
  • 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang diperkasa oleh Shaklee
  • Shaklee juga memperkasa atlit termasuk kumpulan peluncur ais, acara pentatelon Eli Bremer, Darin Shapiro, peluncur air Michelle Simpson, perenang Carly Piper, pemain GolfLPGA Reilley Rankin dan pemain softball Jessica Mendoza yang mana mereka mengambil produk Shaklee secara harian untuk prestasi yang optimum.
SENTIASA MESRA ALAM -
  •  Kami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar.

  • Shaklee telah menanam hampir 800,000 pokok bagi kempen A Million Trees. A Million DreamsTM dengan kerjasama pemegang The Green Belt Movement yang diasaskan pada tahun 2004 dan pemenang Nobel Peace Laureate Dr. Wangari Maathai
  • Pada tahun lepas sahaja, Shaklee telah berjaya:
    • Mengitar semula lebih 1,000,000 pauns kertas kadbod
    • Menghapuskan 10,200,000 pauns sampah pembungkusan
    • Menghapuskan 23,000,000 pauns gas rumah hijau
  • Shaklee merupakan penerima anugerah alam sekitar yang berprestij bagi anugerah-anugerah berikut:
    • 2008: Anugerah Stevie bagi Program Tanggungjawab Korporat Terhadap Alam Sekitar Terbaik
    • 2007: Anugerah Rekabentuk Organisasi Hijau Global Amerika
    • 2003: Anugerah Kecemerlangan Alam Sekitar Kebangsaan daripada Persatuan Alam Sekitar Professional Kebangsaan
    • 2002: Anugerah Agensi Melindungi Alam Sekitar bagi Perlindungan Climate
    • 2001: Anugerah Kepimpinan Gabenor Ekonomi dan Alam Sekitar- Sijil Penghargaan
      daripada Agensi Perlindungan Alam Sekitar California
Apabila anda memilih Shaklee, yakinlah dengan tiga perkara – ia sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI

Menyokong Penyusuan Susu Ibu : TIPS BUAT SUAMI


10 langkah praktikal bagaimana suami boleh menyokong isteri untuk menyusukan bayi:

1. Suami boleh membawakan segelas air untuk isteri ketika beliau menyusukan bayi.

2. Suami boleh membawakan bayi kepada isteri untuk disusui.

3. Suami boleh sendawakan bayi dan menukar lampin.

4. Suami boleh mengurut belakang isteri sebelum/selepas menyusukan bayi.

5. Suami boleh menukar pakaian, memandikan dan bermain-main dengan bayi.

6. Suami boleh menjaga bayi untuk memberi peluang isteri berehat sebentar.

7. Suami boleh sentiasa menyokong isteri untuk menyusukan bayi secara eksklusif selama 6 bulan dan meneruskannya sehingga 2 tahun.

8. Suami boleh menunjukkan rasa kasih-sayang, mengambil berat dan bertolak ansur dalam hubungan intim ketika tempoh penyusuan bayi.

9. Suami boleh sentiasa meyakini bahawa susu ibu adalah yang terbaik, menjimatkan, bersih, segera sedia, percuma dan khusus untuk bayi anda.

10. Suami boleh membawa isteri dan bayi ke mana-mana kerana bayi boleh sentiasa disusukan pada bila-bila masa tanpa risau tentang masa dan keadaan, tanpa perlu membawa banyak peralatan yang perlu sentiasa dibersihkan dan bebas kuman.

Sumber: buku Sentuhan Kasih.

Like & Share

Zaleha Mustapha
Kaunselor Laktasi

3 Jun 2013

Promo Jun????MEALSHAKE la......


Akhirnya terjawab sudah APAKAH PRODUK PROMO JUN 2013....ya! MEALSHAKE!! produk yang paling banyak saya jual sepanjang bergelar Shaklee Independent Distributor (SID) selain SHAKLEE COLLAGEN POWDER. Mmg best!...

Jom kita tengok apa yang HEBAT SGT MEALSHAKE ni...

  • Merupakan hidangan lengkap dengan asid amino dan mudah diserap oleh tubuh.
  • Diperbuat dari bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya dan lactalbumin (sejenis susu)
  • Lactalbumin ialah sejenis susu yang mengandungi organisma protien yg sgt berkualiti.
  • Nutrisi lengkap untuk semua golongan kanak-kanak yg sedang membesar, dewasa mahupun warga tua.
  • Boleh dijadikan makanan segera untuk mereka yg sering meninggalkan waktu makan, sedang berdiet dan vegetarian.




    BUY 6 CANISTER FREE 1 CANISTER!!!

    BUY 1 CANISTER ALSO CAN GET SPECIAL PRICE!!


    hubungi saya melalui Facebook utk feedback segera

2 Jun 2013

Kenapa anda mest sihat????

MENGAPA ANDA MESTI SIHAT?

Kenapa anda mesti sihat? Jawapannya mungkin berbeza bagi setiap individu, antaranya :
Saya SAYANG diri saya - kulit saya cantik, rambut menarik, mata menawan ...
Saya berTANGGUNGJAWAB - saya seorang ayah, saya ada keluarga, saya ada kerjaya...
Saya hambaNYA yang TAAT - saya suka solat, rajin puasa, nak buat Haji...
Saya ada CITA-CITA tinggi - saya bakal Graduan, saya mahu jadi Jutawan...
Saya MAHU BERUBAH - saya perokok, saya mengalami obesiti, saya malas bersenam..
Anda boleh menjadikan hidup anda lebih baik dengan MENGAMALKAN GAYA HIDUP SIHAT, mencegah diri dari risiko penyakit dan membuat saringan awal bagi mengenalpasti dan merawat penyakit sedia ada.
Tapi, tahap kesedaran terhadap kesihatan masih di tahap kurang memuaskan. Masyarakat hanya akan tersentak tentang isu kesihatan bila tiba-tiba ada wabak menular seperti Influenza A H1N1, Meninggitis, Japanese Encephalitis dan sebagainya. Penyakit-penyakit kronik seperti buah pinggang, tekanan darah tinggi, diabetes, sakit jantung dan barah pula sudah menjadi 'biasa' di negara ini sehingga ramai yang mengambil mudah mengenainya.
Sesetengah penyakit memang sukar dielakkan.TETAPI, alangkah baiknyer jika kita meningkatkan pertahanan diri dan berusaha bagi mengurangkan risiko penyakit yang mungkin diwarisi dari generasi terdahulu.

Masyarakat kita hari ini semakin maju; teknologi berada di hujung jari. Masing-masing berlumba-lumba mendapatkan gaya hidup serba selesa, terkini dan bergaya. Anak-anak kecil pun telah dijinakkan dengan pelbagai gadget dan teknologi. Orang dewasa dan berusia sekarang sudah pandai update status di laman-laman sosial.Tetapi berapa ramai yg sedar tentang masalah penyakit masa kini yg semakin kronik dan berapa ramai yang mengambil langkah "mengelak lebih baik dari merawat?"
Ingatlah bahawa "KESIHATAN ITU LEBIH PENTING DARI DUIT" ....Duit banyak manapun jika kesakitan menguasai....TIADALAH gunanya...

Kenapa Pilih Shaklee?

SHAKLEE adalah sebuah syarikat pemakanan semulajadi yang ditubuhkan pada 1956 oleh Dr. Forrest C. Shaklee di Amerika Syarikat. Beliau adalah pencipta multivitamin pertama di dunia pada tahun 1915 yang dinamakan 'Vitalized Mineral'.

KEISTIMEWAAN SHAKLEE :

#Sentiasa SELAMAT 
- lebih 350 ujian terhadap ramuan botanikal baru bagi analisa logam berat, racun serangga dan lain-lain bahan pencemar
- Lebih 83,000 ujian kualiti dijalankan pada setiap tahun
- Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau bahan pengawet
- Tidak menjalankan ujian terhadap haiwan

#Sentiasa BERKESAN
- Lebih $250 juta dilaburkan di dalam kajian, pembangunan produk dan ujikaji
- Terdapat 100 penerbitan saintifik
- 54 pingat emas Olimpik dimenangi atlit yang diperkasa Shaklee
- Shaklee memperkasakan 7 daripada Pengembara Handal di dalam buku Time Life "25 Greatest Adventure of All Time"
- Penemuan terbaru pada 2007 menunjukkan pengamal Shaklee memiliki tahap kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil multivitamin jenama lain mahupun mereka yang tidak mengambil sebarang suplemen langsung

#Sentiasa MESRA ALAM
-Bungkusan bebas bifenol-A, phthaltes dan dakwat toksik
- Bungkusan boleh dikitar semula
- Syarikat pertama yang mendapat sijil Iklim Neutral kerana mengimbangi pelepasan karbondioksida dan memberi kesan sifar terhadap kebersihan alam sekitar

PENCAPAIAN-PENCAPAIAN SHAKLEE MMG TIDAK BOLEH DISANGKAL LAGI...ANDA TELAH TEMUI SYARIKAT YG TERBAIK....SEKARANG TANYA DIRI ANDA...



"MAHUKAH ANDA MEMBERIKAN YG TERBAIK BUAT DIRI DAN KELUARGA ANDA??!" 

Salam Kenal

Bismillahhirrahmanirrahim...
Salam Ukhwah dan salam kenal buat semua...
Dengan ini,sya mengumumkan...heheh....mcm skema ja...buat pengetahuan kawan2.sya adalah:
segala kemusykilan,blh p.m sya k...

30 April 2013

Berjaya

Alhamdulillah,salam pertemuan buat semua.dah lma kn x psot something.Cbuk rasanya.heheh.Alhamdulillah sikecik kauthar dh 8bln..mcm2 benda nk share rasnya tp belm berkesmpatan.Cadangnya nk share crita tentang perjalanan penyusuan kauthar.tp asyik bertangguhja.smlm sya bwk tasneem dgn kauthar pergi kedai.ditemani adik sya.Act,petang dhpn.sya ambik kauthar dr taska tue dia dh ngantuk2.tp since babanya cuti smlm,ambik kesempatanla utk dukong2 si kecil tue.bla sya bwk dia g kedai,dia dh ngantuk2 smbil ngamuk2.sya singgah kedai,adik sya trun bli brg then sya pun breastfeed dia..tup2 terlena sikecik tue dpn stereng.haha.sya pun try utk pertama kalinya memandu smbil menyusu.kbtln mmg sya pkai nursing attire.alhamdulillah,rupanya mudahja klu kita nk.cuma susah skit nk tkan clash sbb keta sya manual.tp blhla sya try pasnie..Alhamdulillah sya berjaya rupanya.
Published with Blogger-droid v2.0.4

14 April 2013

Update Anak-anak


Blogger Template

Alhamdulillah...salam pertemuan buat semua.
Dah lama kiranya sya x update apa2 kat blog nie since google dh update interface dia semua.rasa makin comlicatedlak.Hmmm da lma jgk sya x upadate dan kongsi crita tentang anak2, tentang cinta2 hati sya.K.long Tasneem dgn adik Kauthar....k.long dah nk masuk 3thn by this year.Kauthar dah 8bln masuk blnnnie.Alhamdulillah perkembangan terbaru dh nk stat berjalan..MashaAllah..Allah kurniakan kelebihan buat cinta hati sya yg kecik nie.k, lah...nant sya nk share nk lgi story tentang anak2 pulak.cukup buat x nie dlu...
Daisypath Anniversary tickers
 

Search This Blog

Memuatkan ...

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya