14 November 2017

VIVIX ATASI MASALAH KETAGIHAN MEROKOK


BISMILLAH WAL HAMDULILLAH

Assalamualaikum semua.
Selamat petang...

Suami mommy-mommy semua merokok x? Ayah merokok x? atau ada dalam kalangan ahli keluarga anda yang merokok? x bestkan...kita memang terdedah dengan asap rakan saban hari especially ada dikalangan ahli keluarga yang merokok. Kita yang berada di sekeliling perokok ini dipanggil PEROKOK PASIF.

Perokok pasif adalah orang yang dipaksa menyedut asap rokok basi yang datang dari perokok. Kepekatan bahan kimia beracun yang terkandung dalam asap rokok basi adalah lebih jika dibandingkan dengan kepekatan asap disedut oleh perokok secara aktif. Anak-anak yang didedahkan pada asap rokok basi ini mengalami risiko lebih tinggi untuk mengalami pelbagai masalah kesihatan. Mereka cenderung untuk mengalami masalah seperti batuk, asma serta jangkitan paru-paru dan telinga. 



Merokok Mengakibatkan Strok
  • Bahan kimia yang dibebaskan oleh asap rokok akan menjejaskan organ-organ dalam badan. Merokok menambahkan risiko penyakit berbahaya dan menyebabkan 10–12% dari kematian di Malaysia. Strok (Angin Ahmar) amat berkait rapat dengan tabiat merokok.
  • Kesan nikotin yang disebabkan oleh merokok merosakkan saluran darah.
  • Dinding salur darah akan menjadi tebal dan sempit, dan dengan itu aliran darah akan menjadi sukar.
  • Strok disebabkan oleh salur darah tersumbat di dalam otak.
  • Sebahagian badan anda mungkin akan lumpuh dan anda mungkin maut.
Biasanya mereka yang cuba berhenti merokok akan mengalami "withdrawal effect"

Apa itu ‘Withdrawal Effect’?

Ia adalah kesan sampingan apabila badan perokok mula berhenti menerima bekalan nikotin. Keadaan ini agak mencabar bagi perokok dan sokongan serta motivasi daripada orang sekeliling amat diperlukan. Biasanya perokok akan merasa :
  • loya
  • rasa seperti nak demam
  • selsema
  • sakit kepala
  • sukar untuk tidur
  • berat akan naik
  • murung
  • badan menggeletar
  • rasa kebas pada anggota
BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU????

1. Vivix Detoks Nikotin

Vivix adalah salah satu supplemen Shaklee untuk detoks. Jadi bila perokok mengamalkannya, Vivix akan mendetokskan nikotin dari dalam darah, organ, otak dan keseluruhan sistem badan. Bila nikotin dah berkurangan dalam badan, sedikit demi sedikit rasa ketagih nak nikotin juga akan hilang.
2. Vivix Ganti Feeling Nak Merokok
Orang yang merokok dia akan rasa satu ‘feeling’ saat dia sedang merokok. Sebab itulah bila perokok cuba untuk berhenti merokok, dia akan rasa terpanggil-panggil dengan ‘feeling’ tu.Otak perokok akan memanggil-manggil untuk dia menghisap kembali supaya dapat semula rasa ‘feeling’ tu. Sebaliknya bila perokok amalkan Vivix, Vivix boleh memberikan ‘feeling’ itu jadi dia dah kurang rasa terpanggil nak merokok.
3. Vivix Membantu Atasi Simptom ‘Withdrawal’
Benar. Sebaik sahaja perokok berhenti merokok, beliau akan rasa tak sedap badan akibat bekalan nikotin telah habis. Bahasa mudah badan perokok merasa terkejut sebab tak terima nikotin. Simptom withdrawal ni boleh jadi macam2 seperti yang Cik Mien dah terangkan sebelum ni. Jadi Vivix bertindak dengan meredakan kejutan yang dialami oleh badan perokok.
Testimoni Vivix mengurangkan ketagihan merokok 


Testimoni stop smoking


untuk pembelian vivix sila klik di bawah:

 untuk pembelian VIVIX


ikhlas penuh cinta :
ummi Tasneem.Kauthar. Ali
-0124322400-







Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya