9 Disember 2017

3 TIP MEMENANGI HATI PASANGAN

Bismillah wal hamdulillah

Assalamualaikum semua.. Harinie ummi nak share tip ringkas utk mommy semua sedikit tip rumah tangga gitu. Cewahhh.. Masjid saya pun baru memasuki tahun ke9.Penuh pancaroba Dan penuh masam Manis rumahtangga. Tidak dinafikan Ada ketika kami diuji...biasalah, ujian Tue kan utk menilai sejauh mana ketulusan Dan kemurniaan cinta kita Dan pasangan. Org lain,  bercinta bertahun-tahun tapi kami nie 5bulan kenal,  5 bulan bertunang... Terus menikah..sedang belajar Dan masih mencari titik keserasian. Adaja waktu baikk, Dan adaja waktu gaduh-gaduh. Ewahh..



3 TIP MEMENANGI HATI PASANGAN :


1. Sentiasa bertanya Dan meminta pandangan daripada pasangan akan membuatkan suami atau isteri akan rasa dirinya penting, dihormati Dan dihargai.

2. Apabila pasangan bertanya pendapat anda,  jangan sesekali memberikan dia arahan untuk mengikut telunjuk anda 100%. Anda seharusnya memberi dengan bertanya kembali kepadanya agar setiap pandangan itu dapat dibincangkan dengan rasional untuk mencapai kesepakatan.

3. Keraplah menghubungi pasangan setiap hari agar Raya sayang itu terus bersemi.  Walaupun sekadar bertanya soalan biasa yang ringkas selama 10 Saat, ia Sudah cukup membuatkan kasih sayang dpat terus dibaja.


Moga tip mudah ini bermanfaat untuk saya Dan semua. Ujian yang hadir itu umpama satu isyarat untuk kita saling memperbaiki kelemahan diri Dan menjadi lebih baik kerana Allah. Sesungguhnya kebahagian dan keharmonian dalam rumah tangga juga mampu disuburkan dengan kebenaran kita yang luhur, jujur dan ikhlas.

Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya