8 Jun 2015

Mengubati Penyakit Asma Mengikut Cara Rasulullah S.A.W


Bismillah wal hamdulillah

Adakah anak anda penghidap asma? Asma merupakan salah satu bentuk gangguan pernafasan yang selalunya berlaku disebabkan kerana demam selsema dan selsema, terlalu banyak bergerak, udara sejuk, perubahan emosi, asap rokok, perubahan cuaca, dan alahan yang disebabkan oleh udara, debu rumah, bulu binatang, makanan, mahupun lain-lain.

Namun sebab yang paling kerap ianya berlaku adalah disebabkan alahan. Adakalanya gabungan beberapa penyebab asma boleh menimbulkan serangan. Cth: ketika berlari-lari anak anda tidak akan diserang asma. Namun jika berlari-lari semasa cuaca sejuk serangan asma akan timbul. 

Ubat asma sebenarnya hanya bersifat sementara. Jika pencetusya ada, maka sesak nafas akan berulang. Oleh itu, langkah pencegahan terbaik ialah bebaskan anak dari segala pencetusnya.



Beberapa resepi ubat tradisional untuk menyembuhkan penyakit asma adalah seperti berikut:

Resepi Pertama 

1. Bahan-bahan

-Daun saderi
-Daun kekabu
-Garam
-Gula secukupnya

2. Cara membuatnya:

Semua bahan disatukan lalu ditumbuk sampai halus. Kemudian masukkan ke dalam gelas, tambahkan air 1/2 gelas dan kacau hingga rata.

3. Penggunaannya:

Diminum sebelum makan pagi dan lakukan sebanyak minimum selama 3 hari

Resepi Kedua

1. Bahan :

-5 ulas bawang putih
-1 sudu makan madu asli

2. Cara membuatnya ;

Bawang putih dihiris halus,kemudian rebus dengan segelas air dan biarkan mendidih hingga tinggal 1/2 gelas. Selepas itu, masukkan madu ke dalam air rebusan tersebut dan kacau hingga rata.

3. Penggunaannya :

Diminum sehingga habis pada waktu pagi. Buat semula ramuan tersebut dan minum pada waktu petang. Lakukan hal yang sama selama seminggu. Mandilah dengan air panas, tidur dengan cukup dan hindari cuaca sejuk. 

Untuk mencuba petua yang saya selalu gunakan utk anakanda blh klik disini

ikhlas penuh cinta
-ummi Tasneem & Kauthar-
0124322400


Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya