9 April 2017

VIVIX MEMBANTU MASALAH DIABETES




BISMILLAH WAL HAMDULILLAH


Diabetes atau dapat disebut dengan kencing manis atau penyakit gula dalam darah. Salah satu jenis penyakit kronik yang mempunyai tanda awal berupa meningkatnya kadar gula di dalam darah akibat adanya gangguan sistem metabolisme di dalam tubuh. Diabetes ini tidak dapat disembuhkan namun kadar gula darah dapat dikawal.



Tahukah kita yang selain dari penyakit jantung, diabetis juga merupakan penyakit No.1 yang melanda masyarakat kita pada hari ini. 1 daripada 5 orang dewasa dianggarkan menghidap diabetis di Malaysia dan Malaysia merupakan negara ke 4 tertinggi rakyatnya penghidap diabetes. 



Antara salah satu fungsi penghasilan Vivix adalah bagi mengawal gula dalam darah. Ini dapat membantu pesakit diabetes mengawal kadar gula mereka.
Jom kita lihat bagaimana Vivix membantu pesakit kencing manis kawal paras gula dalam darah 


1. Membantu Mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin 
  • Vivix merupakan suppliment Antioksidan, jadi antioksidan yang terdapat dalam vivix menjadi pelindung kepada sel tubuh dan dalam masa yang sama membaikpulih sel. Pengambilan Vivix secara berterusan membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, mencegah sindrom metabolik akibat kerosakan gen di mana ia merupakan punca penyakit kencing manis menjadi semakin parah. 
  • Secara normal, selepas makan, insulin dilepaskan dari pankreas dan memberi signal kepada jaringan sensetif pada tubuh untuk menyerap glukosa dan kadar glukosa akan menurun dalam darah. Tetapi bagi pesakit diabetes, sensitiviti terhadap insulin sgt rendah, kadar rembesan insulin tidak dapat merangkumi atau menyerap sepenuhnya glukosa yang terjadi didalam tubuh selepas pengambilan makanan, sekaligus menyebabkan kadar glukos meningkat dan terkumpul didalam darah. Ini dipanggil Sindrom Resistansi Insulin yang lazimnya mengakibatkan Diabetes Melitus type 2.

  • Disinilah Vivix menjalankan kewajipannya. Vivix yang mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi akan bertindak sehingga keperingkat sel dan memperbaiki sel yang rosak serta memberikan tenaga kepada sel selanjutnya meningkatkan sensetiviti sel utk bekerja dengan lebih sempurna untuk menyerap glukosa dan meningkatkan sensetiviti pankreas utk merembeskan insulin dengan jumlah yang lebih banyak. Ini bagi memastikan glukosa lebih mudah diserap dan ditukar menjadi tenaga oleh sel
2. Membantu  Mengawal Kadar Kepekatan Gula Di Dalam Darah 

  • Karbohidrat yang kita ambil hari2 tu membantu penghasilan tenaga untuk tubuh kita, dimana ianya akan dicerna dan ditukar menjadi glukosa. Di situlah terhasilnya tenaga. Jika pengambilan karbohidrat berlebihan dan tidak terkawal akan mengakibatkan glukosa berlebihan dilepaskan serentak. Akibatnya tidak semua glukosa dapat ditukar menjadi tenaga sekaligus berisiko untuk diabetes. 


  • Polifenol adalah bahan yang dihasilkan oleh anggur muscadine berfungsi memperlahankan proses pencernaan dan mencegah penyerapan karbohidrat dalam darah pada kadar yang cepat. Semua ramuan yang disebutkan ini adalah bahan yang terkandung dalam Vivix Shaklee di mana ia membantu mengurangkan risiko diabetis dengaan mencegah penyerapan kandungan gula berlebihan dalam darah. 

3. Mengurangkan Risiko Kerosakan Mata Dan Mempercepat Proses Penyembuhan Luka.
  • Glukoma merupakan penyakit yang menghantui pesakit kencing manis kerana ia mampu menyebabkan pesakit hilang daya penglihatan. Selain itu, pasakit juga akan mengalami proses penyembuhan luka yang sangat lambat sekiranya terluka sehingga ke suatu tahap di mana anggota badan terpaksa dibuang akibat jangkitan kuman. Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu menyembuhkan luka dalam kadar segera dan memelihara dan memperbaiki kesihatan mata. 

4. Mengurangkan Risiko Pembentukan Protein AGE 
  • Gula yang berlebihan dalam badan boleh menyebabkan pembentukan Protein AGE (advanced glycation end products) yang menyebabkan sel-sel tubuh rosak sekaligus tidak mampu berfungsi dengan baik.  Salah satu objektif vivix adalah untuk bertindak sebagai tonik anti-penuaan dengan memperlahan pembentukan protein AGE.

TESTIMONI PESAKIT DIABETES


"Alhamdulillah...setelah 11 tahun menghidap diabetes akhirnya dengan pengambilan VIVIX membantu seorang ibu menurunkan bacaan gula dalam darah."



Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya