21 Oktober 2009

Kawan @ Sahabat????

Salam dan jumpa lagi kita...
Hmmm...semenjak dua menjak nie,sya perasan yg sya in "sad mood"..:'(. y???hmmmm...1 perkaraja....hmm...biarlah ianya bersarang d hati sya...Moga Allah permudahkan sy....Hmmm,sbnarnya sy nk share sdikit perasaan,hati sy berkenaan seseorang yg boleh dianggap sbgai shbt...kwn nie org yg kita kwn hari2...sahabat mungkin seorang yang da terlalu jauh d lubuk hati kita,saling berkongsi segalanya hatta makanan kita...(hehehe*2pn klu adala)...nak lbih terperinci maksud kawan/sahabat, blhla bukak kamus dewanya...:)

al-kisahnya....

Sya mengenali sahabat sy ini....cukuplah sy knalkn dgn "I"...7 tahun yg lalu..(nie da masuk mood sedey...sob..sob...)...waktu kami sma2 melanjutkan pelajarn di Kelantan..dlm tahun 2002...kami d pertemukan ketika mula2 masuk ke bilik kami.Hmmmm..kbtln kami sma2 sekelas...mcm2 da harungi bersama...mungkin kwn sya 2 da lupa...tp sy cukup mengingati setiap waktu bersama...setelah 3 tahun kami bertungkus lumus, tahun 2005 kami sma2 menamatkan diploma kami dgn jayanya...Mgkn takdir dan jodoh Allah, kami bersama2 dpt menyambung ijazah di Shah Alam....ya..skali lagi kami ditempatkan di bilik yg sama tp kali ini berlainan kos dan kelas...tp masih setia bersama2....hmmm..sedeynya...:'(
Tp makin bnyk lagi yg kami share time nie...maklumla da besar2 semua...kami buat mcm2 benda sma..wlupn si "I" nie rajin balik umah....2 tahun kami berusaha dan belajar sama2...akhirnya 2007 kami berjaya berkonvo ijazah lak....hmmmm...

2009....kami masing2 da kerja & masing2 pun da kawin...tp apa yg agak sy kesalkan knapa dia berubah...Hmmm..msg langsung x berbalas..dia akan msg sya bila dia perlukan bantuan wlupn sya sedia membantu bila2 masa...akibatn kerana terkilan,sy x sampai hati nk bals msg kwn sy tue...sbbnya, dia hnya pntgkan bnda lain berbanding persahabatn kami...Patutkah????Bagi sya, persahabtan sy dgn kwn2,x kira zaman men,rendah atau d ipt,biarlah sampai bila2....x guna sya menyanjung p'sahabatan kami klu sya x d pedulikan...sya m'harapkan agar dri sy diingati wlupn hakikatnya tidak...mungkin si dia sedang berbahagia dengan suami tambhan beliau akn menimang cahaya mata x lama lagi....hmmmm...sya cuma nakkan persahabatan kami smpai bila2...bukan hnya ketika pertolongan d'perlukan....mana mungkin nk m'hantar msg pn m'jadi bebanan...hmmm...renung2kan....
p/s:sedeynya....moga persahabatan sy dgn kawn2 lain akan berkekalan smpai biila....Syg hampa semua.....
gambaq kwn2 lain x dak...:)

Sbhgn dr sahabatku...mis u all....



adibah & faridah...also my beloved 2

2 ulasan:

FirJah berkata...

t.. sob sob.. kak jah pernah melalui & ada sahabat yang dah jadi kawan macam tu.. kadang2 time ingt kat dia sampai bermimpi2 ttg dia.. tp dia skit pun x ingt kat kita..
last2 kak jah biaq ja.. larat la kita ja yg ingt kat dia kan.. menyakitkan ja...

FAKHRATI BT AZIZ berkata...

2la k.jah...sedey jugak...mungkin dia dok berbahagia kot....walhal sya da tlg mcm2 gak kat dia...:)

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya