28 Januari 2016

Testimoni KURUS DENGAN VIVIX



BISMILLAH WAL HAMDULILLAH

Sebelum nie awak semua dh baca kan bagaimana vivix boleh membantu menurunkan berat badan...so mlmnie saya nk share beberapa testimoni mereka yang dh berjaya...

Mmg hebatlah vivix nie..rugi sgt x grab bulannie...


Testimoni 1 :

Dari Master Nana Macarona


From Master Nana :

And suprisingly, after two weeks berturut-turut nana makan vivix secara konsisten, antara kesan yang nana dapat ialah

1) Berat badan turun 6kg! TEngok perbandingan dalam gambar di atas

2) Kulit semakin LICIN dan FLAWLESSS.. Ramai tegur kulit nana nampak makin glowing mowing especially bila jumpa dekat luar.. Sampai tak keruan jadinya tau.. *gediks tampo kang*

3) Kulit semakin CERAH SEKATA dan TEGANG.. Well you ollsss.. Vivix ni anti-aging TERBAIK satu dunia.. Memang TAK MUNGKIN lah kalau vivix tak dapat membantu anda untuk dapatkan kulit yang cantik ye..

4) Muka semakin RUNCING.. Yang ni memang ketara.. Ramai yang beritahu nana sebelum ni nana nampak kurus kat badan *ilusi optik..mereka tertipu* tapi muka je bulat tembam.. Haha! Actually nana suka je muka tembam macam ni.. Nampak comel sikit hahahktui Tapi kalau dah itu kesan yang ku terima selepas makan vivix, daku relakan sajooo.. So hampa yang muka TEMBAM and hampa tak suka tu, sila lah ambil vivix ye!



See, kan saya dh cakap..dengan VIVIX pun blh buat kita semua selim melim...pastue extra credit,dapt pulak kulit flawless tulus mulus...rugi klu x cuba skrg...Supplement hebat nie klu nk tgu promo, of coz lama pulakkan...Sebelum melepas, blh cuba hrinie....

ikhlas penuh cinta
-ummi Tasneem & Kauthar-
0124322400

25 Januari 2016

VIVIX BOLEH KURUSKAN BADAN?




BISMILLAH WAL HAMDULILLAH

Vivix boleh kuruskan badan???percayaka??
Bila tgok skali...mmg terperanjatla dengar...biasa yang kita tahu, Vivix untuk awet muda atau untuk sakit-sakit yang kita rasa agak kronik mcm jantung, stroke, diabetes (meh baca kat sini tentang vivix membantu masalah diabetes) or buah pinggang...skali tajuk harini pasal vivix blh kuruskan badan pulak...oHHH!!!mmg susah nk percayala kan...


vivix membantu menguruskan badan?


Antara kandungan istimewa vivix ialah resveratrol iaitu sejenis plolyphenol yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut kepada penyakit..


FUNGSI RESVERATROL


    1. Menaikkan metabolisma badan
    • Satu kajian yang diterbitkan dalam Jurnal FASEB, mencadangkan resveratrol boleh mencegah kesan-kesan negatif daripada gaya hidup yang tidak aktif. Kajian ini terbahagi kepada dua kumpulan  angkasawan di mana satu kumpulan diberi resveratoral manakala yang satu lagi sebaliknya. Apa yang menakjubkan, Kumpulan resveratrol tidak membangunkan rintangan insulin (ketidakseimbangan hormon utama yang mendasari dikaitkan dengan lemak perut) atau kehilangan kepadatan mineral tulang, tidak seperti rakan-rakan mereka. Ini bukan sahaja memberi manfaat kepada angkasawan namun, keputusan menunjukkan bahawa resveratrol boleh mencegah kesan-kesan tingkah laku yang tidak aktif selama tempoh tidak aktif, sama ada daripada penyakit, perubahan jadual, kecederaan atau perjalanan.
    • Apabila metabolisme bermula untuk menjalankan secara optimum, pengguna akan membakar lebih banyak kalori, yang membawa kepada penurunan berat badan semula jadi. Ini boleh membantu pengguna menurunkan berat badan, tanpa mengurangkan dengan ketara pengambilan kalori biasa, yang sering membawa kepada perasaan kekurangan.

       2. Memusnahkan lemak2 dalam badan untuk digunakan sebagai tenaga

    • Resveratrol merupakan makanan tambahan yang membantu penurunnan berat badan dengan cara memecahkan sel-sel lemak yang sedia ada. Ia juga membantu untuk memusnahkan secara semula jadi lemak yang sedia ada, dan menukarkan sel-sel lemak sebagai tenaga yang dikenali sebagai insulin sensitivity. Ini bukan sahaja akan membawa kepada penurunan berat badan, tetapi kehilangan lemak tulen, bukan kehilangan jisim otot dan tisu lain.

        3.Membantu menyekat peningkatan estrogen

    • Lagi satu cara resveratrol juga menyokong penurunan berat badan adalah dengan menghalang peningkatan estrogen, dimana lelaki dan wanita menghasilkan hormon estrogen secara semulajadi . Apabila tahap yang tinggi estrogen hadir, badan akan menyimpan jumlah yang lebih besar lemak. Apabila hormon ini dikurangkan, tubuh akan berhenti menyimpan lemak dan ia bermula untuk membina lebih banyak otot.

    Ok...3 fungsi resveratrol ini mampu menjadikan anda ramping dan kurus bak model.cewahhh...yg penting kena cuba.Alhamdulillah en.baba pun saya mmg bekalkan dia sgn vivix sblm start keja barunie..mmg flawless je muka...hhahaa...awet muda kot...beratpun x naik....nmpak gayanya, ummi kena try sejurus selepas bersalin nnt...uihhh, x sabaq sungguhnie.harap2 dapt la balik berat ideal tue...hahaha

    Buat yang nak cuba Vivix, bulannie lah masa terbaik anda...sebab tgh promo kan...blh p.m sya utk free consultation dan belian terbaik

    ikhlas penuh cinta
    -ummi tasneem dan Kauthar-
    0124322400

    16 Januari 2016

    KEISTIMEWAAN VIVIX SHAKLEE


    Bismillah wal hamdulillah


    Vivix Shaklee telah mencapai jualan sejuta di United State of America sejak mula dikeluarkan. Sejarah hebat Vivix bermula ketika masih dalam kajian lagi. Saintis Shaklee bekerja keras selama bertahun-tahun untuk mencipta dan mengasingkan polifenol. Sejenis antioksida yang boleh menjaga dan memperbaiki DNA selular

    KEISTIMEWAAN VIVIX SHAKLEE




    • Memperbaiki DNA.
    Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.


    • Memperbaiki tenaga sel.
    Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

    • Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.
    Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


    Antara FUNGSI VIVIX ialah :

    1. Menggalakkan penuaan yang sihat
    2. Membantu merencatkan sel kanser daripada menjadi lebih serius
    3. Mengurangkan risiko sakit jantung
    4. Mengurangkan komplikasi diabetes
    5. Menyokong kesihatan sendi dan melindungi saraf
    6. Mengurangkan risiko nyanyuk

    Siapa PERLUKAN Vivix Shaklee


    Antara golongan yang memerlukan VIVIX ialah :
    • yang mengidap kanser atau yang berisiko mendapat kanser
    • pengidap kencing manis / diabetes
    • pengidap darah tinggi
    • SLE
    • gout
    • Nyanyuk
    • yang ada masalah jantung
    • kolesterol tinggi 
    • perokok tegar
    • ketagihan alkohol
    • ketagihan dadah
    • masalah pengllihatan
    • strok / angin ahmar
    • wanita yang mengidap cyst
    • ketahanan badan yang lemah
    • anti-penuaan / mereka yang tampak berusia dari usia sebenar / awet muda
    • pengidap asma
    • yang ingin menurunkan berat badan
    • masalah sendi / tulang
    • masalah saraf


    KAJIAN MENGENAI VIVIX

    Fakta 1
    Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

    Fakta 2:
    Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

    Fakta 3
    Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

    Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

    *Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods

    Vivix merupakan salah satu supplement terhebat yang telah dihasilkan dan dipasarkan oleh Shaklee dengan hrga mampu milik.Buat sahabat yang ingin mencuba,jgn segan-segan utk pm saya...Free consultation insyaAllah...

    ikhlas penuh cinta
    Ummi Tasneem & Kauthar
    0124322400

    Bagaimana VIVIX membantu mengawal DIABETIS




    Bismillah wal hamdulillah



    Tahukah kita yang selain dari penyakit jantung, diabetis juga merupakan penyakit No1 yang melanda masyarakat kita pada hari ini. 1 daripada 5 orang dewasa dianggarkan menghidap diabetis di Malaysia dan Malaysia merupakan negara ke 4 tertinggi rakyatnya penghidap diabetes. 

    Antara salah satu fungsi penghasilan Vivix adalah bagi mengawal gula dalam darah. Ini dapat membantu pesakit diabetes mengawal kadar gula mereka.

    Jom kita lihat bagaimana Vivix membantu pesakit kencing manis kawal paras gula dalam darah 

    1. Membantu Mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin 
    • Vivix merupakan suppliment Antioksidan, jadi antioksidan yang terdapat dalam vivix menjadi pelindung kepada sel tubuh dan dalam masa yang sama membaikpulih sel. Pengambilan Vivix secara berterusan membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular, mencegah sindrom metabolik akibat kerosakan gen di mana ia merupakan punca penyakit kencing manis menjadi semakin parah. 

    • Secara normal, selepas makan, insulin dilepaskan dari pankreas dan memberi signal kepada jaringan sensetif pada tubuh untuk menyerap glukosa dan kadar glukosa akan menurun dalam darah. Tetapi bagi pesakit diabetes, sensitiviti terhadap insulin sgt rendah, kadar rembesan insulin tidak dapat merangkumi atau menyerap sepenuhnya glukosa yang terjadi didalam tubuh selepas pengambilan makanan, sekaligus menyebabkan kadar glukos meningkat dan terkumpul didalam darah. Ini dipanggil Sindrom Resistansi Insulin yang lazimnya mengakibatkan Diabetes Melitus type 2.

    • Disinilah Vivix menjalankan kewajipannya. Vivix yang mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi akan bertindak sehingga keperingkat sel dan memperbaiki sel yang rosak serta memberikan tenaga kepada sel selanjutnya meningkatkan sensetiviti sel utk bekerja dengan lebih sempurna untuk menyerap glukosa dan meningkatkan sensetiviti pankreas utk merembeskan insulin dengan jumlah yang lebih banyak. Ini bagi memastikan glukosa lebih mudah diserap dan ditukar menjadi tenaga oleh sel. 


    2. Membantu  Mengawal Kadar Kepekatan Gula Di Dalam Darah 

    • Karbohidrat yang kita ambil hari2 tu membantu penghasilan tenaga untuk tubuh kita, dimana ianya akan dicerna dan ditukar menjadi glukosa. Di situlah terhasilnya tenaga. Jika pengambilan karbohidrat berlebihan dan tidak terkawal akan mengakibatkan glukosa berlebihan dilepaskan serentak. Akibatnya tidak semua glukosa dapat ditukar menjadi tenaga sekaligus berisiko untuk diabetes. 


    • Polifenol adalah bahan yang dihasilkan oleh anggur muscadine berfungsi memperlahankan proses pencernaan dan mencegah penyerapan karbohidrat dalam darah pada kadar yang cepat. Semua ramuan yang disebutkan ini adalah bahan yang terkandung dalam Vivix Shaklee di mana ia membantu mengurangkan risiko diabetis dengaan mencegah penyerapan kandungan gula berlebihan dalam darah. 

    3. Mengurangkan Risiko Kerosakan Mata Dan Mempercepat Proses Penyembuhan Luka.
    • Glukoma merupakan penyakit yang menghantui pesakit kencing manis kerana ia mampu menyebabkan pesakit hilang daya penglihatan. Selain itu, pasakit juga akan mengalami proses penyembuhan luka yang sangat lambat sekiranya terluka sehingga ke suatu tahap di mana anggota badan terpaksa dibuang akibat jangkitan kuman. Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu menyembuhkan luka dalam kadar segera dan memelihara dan memperbaiki kesihatan mata. 

    4. Mengurangkan Risiko Pembentukan Protein AGE 
    • Gula yang berlebihan dalam badan boleh menyebabkan pembentukan Protein AGE (advanced glycation end products) yang menyebabkan sel-sel tubuh rosak sekaligus tidak mampu berfungsi dengan baik.  Salah satu objektif vivix adalah untuk bertindak sebagai tonik anti-penuaan dengan memperlahan pembentukan protein AGE.

    Secara keseluruhannya..VIVIX sangat membantu dalam mengawal kadar gula dalam darah untuk pesakit diabetes seterusnya membantu mengurangkan kadar penghidap Diabetes dinegara kita.

    Ikhlas penuh cinta
    Ummi Tasneem & Kauthar
    0124322400

    Testimoni Vivix Pesakit Stroke



    Bismillah wal hamdulillah

    Jom..saya nak kongsikan dengan semua testimoni bagaimana Vivix membantu seorang suami yang mengalami masalah stroke dan pertuturan.


    DISEMBER 2015
    TESTIMONI 50 : HAFZA AEIN
    .

    Testimoni VIVIX


    Assalammualaikum..

    Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
    .

    Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
    .

    Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
    .

    1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

    Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
    .

    4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

    1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
    2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
    3- masalah pertuturan..
    .

    Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
    .

    Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
    .

    Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

    Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
    .

    Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

    I love Shaklee...

    (BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
    (AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.


    Alhamdulillah...lihatlah bagaimana kesan Vivix bertindak bagi membantu masalah stroke dan pertuturan. Yang penting kita sebagai manusia hendaklah berusaha memberikan yg terbaik....utk info lanjut, kwn2 blhla search ramuan-ramuan dalam vivix,dan promosi hebat tahun baru.

    Ummi Tasneem & Kauthar
    -0124322400-

    15 Januari 2016

    4 Tumbuhan Hebat Kandungan Vivix Shaklee



    Bismillah wal hamdulillah

    Oleh sebab promo hebat bulannie adalah Vivix so harinie saya nk cerita dengan semua tentang penciptaan atau pun penghasilan Vivix.. Untuk pengetahuan semua, Vivix ini dihasilkan melalui 4 jenis tumbuhan hebat yang tinggi khasiatnya iaitu :

    1. Muscadine Grape
    2. Purple Carrot
    3. Eldeberry ( Sambucus Nigra )
    4. Polygonum Cuspidatum
    Blh tgok chart kat bawahya....



    4 Tumbuhan utama dalam penghasilan Vivix

    4 Tumbuhan utama dalam penghasilan Vivix

    1. Muscadine Grape ( Anggur Muscadine)

    Anggur Muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan kerana pasangan tambahan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh. Saiz daripada anggur muscadine adalah sebesar bola golf. Kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat ia mengandungi banyak polifenol dan resvetrol. Ini membuatkan ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan. 

    Ia juga mempunyai asid allegik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkannya mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria.


    Muscadine Grapes


    2. Purple Carrot


    Tumbuhan ini ditemui di Afghanistan. Dianggarkan wujud sejak 5000 tahun dahulu. Ia tumbuh dikawasan yg agak lembap. Purple carrot dikatakan mengandungi 50% lebih tinggi beta-kerotin berbanding lobak biasa. Ia juga mengandungi banyak antioksida dan Vitamin A. Purple carrot juga dikatakan mampu mencegah penyumbatan pembuluh darah (Artersklerosis) yg mengakibatkan penyakit seperti stroke dan penyakit jantung. Selain itu khasiat anti karsinogen yg dimiliki oleh purple carrot juga sgt membantu untuk tubuh kita melawan kewujudan sel kanser. Antiviral, antimikrobial, antikarsinogen dan kandungan vitamin A, B, C dan E yg terdapat pada purple carrot menjadikan ia antara botanikal yg sgt tinggi nilainya dalam bidang kesihatan.


    Purple Carrot


    3. Eldeberry ( Sambucus Nigra )

    Elderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional. Manfaat lain jus elderberry ialah

    • telah terbukti sangat efektif dalam pengobatan dan penyembuhan flu dan juga digunakan untuk mengobati penderita flu selama epidemi di Panama pada tahun 1995.
    • Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam pengobatan penyakit yang disebabkan karena infeksi virus dan bakteri. 
    • Kemampuannya untuk mencegah dan mengobati kanser, fakta dikaitkan dengan antioksidan yang dikandungnya.
    • Meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengobati penyakit AIDS dan kanser.
    • Menurunkan kadar kolesteroldan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakit jantung.
    • Efek berbahaya dari pencemaran, stres, dan makan yang tidak sehat dapat dicegah dan dikurangi dengan mengambil jus elderberry setiap hari.
    • Mencegah dan membantu penyembuhan diabetes, perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas.
    • Meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

    Eldeberry
    Eldeberry

    4. Polygonum Cuspidatum

    Polygonum cuspidatum ( knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yg besar berasal dari asia, yg juga byk ditemui d amerika utara dan eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol Polygonum Cuspidatum banyak menafaat kesihatan dn dgunakan utk merumuskan supplemen anti penuaan . Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan prosespenuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dn megurangkan berat badan

    Polygonum Cuspidatum


    Hebatkan semua bahan yang terdapat dalam kandungan Vivix?klu nk dibandingkan dengan harganya memang berbaloi2....Kalau x percaya, mstila kena cuba dlu....Jangan malu2 nak p.m saya...free consultation,available anytime.

    ikhlas penuh cinta:
    ummi Tasneem & Kauthar
    0124322400

    12 Januari 2016

    Promosi Hebat Tahun Baru 2016

    Bismillah wal hamdulillah

    Dah 10 hari rupanya kita berada di bulan Januari...Fuhhh,sekejapja rupanya dan saya pun x sempat nk mencoret dan update entry baru utk Januari nie..Mohon maaf sebb x de sebarang update terbaru tentng Shaklee...tuan tanah asyik sicknessja...x sihat badan + sibuk handle cinta hati yg 2 org tue...almaklumlah,dh hmpir 2 bulan saya berPJJ dgn en.baba

    Upss,nk story pasal promo Shaklee untuk Januari...Alhamdulillah, bulannie supplement yang ditunggu2 semua promo pulak...Vivix dan Zinc Complex..Mmg alrugilah klu kita x dptkan Vivix bulannie..bukan sng nak tgu....

    Promo Produk Pertama:





    Vivix Beli 6 Percuma 1

    BELI 2 BOTOL, DISCOUNT 5% 



    MANFAAT VIVIX

    • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
    • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
    • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
    • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
    • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
    • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
    • Membantu merawat penyakit parkinson
    • Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
    • Meningkatkan kesihatan imum badan
    • Menggalakan kesihatan keseluruhan
    Promo Produk Kedua : 




    Zinc Complex Beli 3 Percuma 1

    RP : RM107.33


    APA ITU ZINC?

    Zinc adalah nutrien yang diperlukan untuk kekal sihat. Zinc didapati dalam sel-sel di seluruh badan. Ia membantu sistem imun melawan menyerang bakteria dan virus . Badan juga memerlukan zinc untuk membuat protein dan DNA, bahan genetik dalam semua sel-sel. Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

    SIAPA PERLUKAN ZINC COMPLEX?

    • Lelaki dan wanita dari bayi sampai ke orang tua
    • Wanita mengandung dan menyusu
    • Orang yang mempunyai luka pembedahan
    • Vegetarian kerana mereka tidak makan daging, yang merupakan satu sumber yang baik Zinc
    • Bayi yang menyusu lama kerana susu ibu tidak mempunyai Zinc yang cukup untuk bayi lebih 6 bulan umur
    • Alcoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah Zinc yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.


    KESAN KEKURANGAN ZINC? 

    Ia menyebabkan: 
    •  Pertumbuhan perlahan dalam bayi dan kanak-kanak
    • Perkembangan seksual lambat di kalangan remaja dan mati pucuk di kalangan lelaki
    •  Rambut gugur
    • Cirit-birit
    • Mata dan kulit luka
    • Hilang selera makan.
    • Kehilangan berat badan
    • Masalah dengan penyembuhan luka
    • Tahap kecerdasan yang rendah juga boleh berlaku


    Ok..nnt kita story lagi tentang supplement Hebat kita VIVIX...bnyk lagi saya nk berkongsi dengan anda semua...eh,klu ada yg nk order jgn segan2 update saya k..

    Ummi Tasneem & Kauthar
    -0124322400-
    Pengedar Shaklee Guar Chempedak
    928633
    FB : Fakhrati Aziz
    Instagram : fakhrati_aziz

    3 Januari 2016

    Tahun baru 2016

    Bismillah wal hamdulillah..

    Selamat tahun baru 2016 buat semua...moga Allah mengurniakan yang terbaik buat kita semua utk tahun yg baru ini
    Alhamdulillah...cinta hati ummi yg berduanie dh selamat bersekolah utk tahun ini
    Si adik dh masuk 4 tahun
    Si kakak dh masuk 6 tahun
    Anak solehah yg berduanie akhirnya dpt skolah bersma...lega ummi.saat Allah uji kami bertiga dengan kejauhan baba,Allah dtgkan kesenangan utk anak2...moga jadi anak solehah,anak yg baik dan selalu menyenangkan hati ummi dan baba




    Ikhlas penuh cinta 
    -ummi Tasneem dan Kauthar-


    Daisypath Anniversary tickers
     

    Search This Blog

    Memuatkan ...

    Followers

    About Me

    Foto Saya
    Fakhrati Aziz
    Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
    Lihat profil lengkap saya