15 Januari 2016

4 Tumbuhan Hebat Kandungan Vivix Shaklee



Bismillah wal hamdulillah

Oleh sebab promo hebat bulannie adalah Vivix so harinie saya nk cerita dengan semua tentang penciptaan atau pun penghasilan Vivix.. Untuk pengetahuan semua, Vivix ini dihasilkan melalui 4 jenis tumbuhan hebat yang tinggi khasiatnya iaitu :

  1. Muscadine Grape
  2. Purple Carrot
  3. Eldeberry ( Sambucus Nigra )
  4. Polygonum Cuspidatum
Blh tgok chart kat bawahya....



4 Tumbuhan utama dalam penghasilan Vivix

4 Tumbuhan utama dalam penghasilan Vivix

1. Muscadine Grape ( Anggur Muscadine)

Anggur Muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan kerana pasangan tambahan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh. Saiz daripada anggur muscadine adalah sebesar bola golf. Kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat ia mengandungi banyak polifenol dan resvetrol. Ini membuatkan ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan. 

Ia juga mempunyai asid allegik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan telah menunjukkannya mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria.


Muscadine Grapes


2. Purple Carrot


Tumbuhan ini ditemui di Afghanistan. Dianggarkan wujud sejak 5000 tahun dahulu. Ia tumbuh dikawasan yg agak lembap. Purple carrot dikatakan mengandungi 50% lebih tinggi beta-kerotin berbanding lobak biasa. Ia juga mengandungi banyak antioksida dan Vitamin A. Purple carrot juga dikatakan mampu mencegah penyumbatan pembuluh darah (Artersklerosis) yg mengakibatkan penyakit seperti stroke dan penyakit jantung. Selain itu khasiat anti karsinogen yg dimiliki oleh purple carrot juga sgt membantu untuk tubuh kita melawan kewujudan sel kanser. Antiviral, antimikrobial, antikarsinogen dan kandungan vitamin A, B, C dan E yg terdapat pada purple carrot menjadikan ia antara botanikal yg sgt tinggi nilainya dalam bidang kesihatan.


Purple Carrot


3. Eldeberry ( Sambucus Nigra )

Elderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional. Manfaat lain jus elderberry ialah

  • telah terbukti sangat efektif dalam pengobatan dan penyembuhan flu dan juga digunakan untuk mengobati penderita flu selama epidemi di Panama pada tahun 1995.
  • Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam pengobatan penyakit yang disebabkan karena infeksi virus dan bakteri. 
  • Kemampuannya untuk mencegah dan mengobati kanser, fakta dikaitkan dengan antioksidan yang dikandungnya.
  • Meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengobati penyakit AIDS dan kanser.
  • Menurunkan kadar kolesteroldan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakit jantung.
  • Efek berbahaya dari pencemaran, stres, dan makan yang tidak sehat dapat dicegah dan dikurangi dengan mengambil jus elderberry setiap hari.
  • Mencegah dan membantu penyembuhan diabetes, perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas.
  • Meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

Eldeberry
Eldeberry

4. Polygonum Cuspidatum

Polygonum cuspidatum ( knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yg besar berasal dari asia, yg juga byk ditemui d amerika utara dan eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol Polygonum Cuspidatum banyak menafaat kesihatan dn dgunakan utk merumuskan supplemen anti penuaan . Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan prosespenuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dn megurangkan berat badan

Polygonum Cuspidatum


Hebatkan semua bahan yang terdapat dalam kandungan Vivix?klu nk dibandingkan dengan harganya memang berbaloi2....Kalau x percaya, mstila kena cuba dlu....Jangan malu2 nak p.m saya...free consultation,available anytime.

ikhlas penuh cinta:
ummi Tasneem & Kauthar
0124322400

Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya