16 Oktober 2015

Pengedar Shaklee Guar Chempedak

Bismillah wal hamdulillah

Alhamdulillah bulannie Shaklee buat double triple promo produknya...
Antaranya :
-Vita e
-GLA
-Omega guard

Buat sahabat sekitar Sungai Petani dan Alor Setar yang ingin mendapatkan produk Shaklee...blhja wassap saya.

InsyaAllah Cash On Delivery (COD) sekitar Guar Chempedak-Gurun-Sungai Petani-Yan-Alor Setar

Pengeposan seluruh Malaysia.

Buat yang berdekatan,blh walk in terus ke rumah saya di

No.23 Taman Keranji
Jalan Keranji 1/1
Jalan Yan,08800
Guar chempedak , Kedah

InsyaAllah saya bantu anda sebaiknya...

Ikhlas penuh cinta
-ummi Tasneem dan Kauthar

Nutrisi Kehamilan



BISMILLAH WAL HAMDULILLAH


Harinie ummi nak berkongsi topik info mengenai kehamilan memandangkan ramai dari kenalan saya adalan bf dan pregnancy mommy.

Nutrisi yang baik memainkan peranan penting dalam proses kehamilan dan bayi yang bakal lahir.Dalam tempoh kehamilan dan penyusuan susu ibu, tubuh memerlukan lebih banyak nutrisi untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan bayi dan juga ibu. Di sini terdapat beberapa nutrisi penting yang diperlukan bagi menyokong Kehamilan dan Penyusuan Susu Ibu yang sihat.
  • Protein - diperlukan untuk pertumbuhan fizikal dan pembinaan sel bayi anda. Ia juga diperlukan oleh plasenta, tisu-tisu amnion, tisu-tisu keibuan dan penghasilan susu ibu. Jelasnya, kehamilan dan penyusuan susu ibu memerlukan kehadiran protein. Jadi amatlah disyorkan untuk menambah sumber protein sihat di dalam diet harian anda.
  • Asid Folik - pengambilan folate yang mencukupi bukan hanya penting bagi memastikan pembentukan otak dan saraf tunjang fetus yang sempurna, bahkan ia turut membantu dalam mencegah kecacatan semasa kelahiran seperti bifida spina. Pengambilan asid folik yang optimum perlu diambil secara berterusan di sepanjang tempoh kehamilan dan juga dalam setiap diet wanita yang masih subur.
  • Kalsium - kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan. Pengambilan kalsium yang teratur boleh diperolehi melalui pengambilan produk tenusu dan sayur-sayuran hijau seperti kubis atau dengan mengambil kalsium tambahan.
  • Asid Lemak Omega-3 - juga dikenali sebagai DHA yang diperlukan dalam pembinaan otak dan retina bayi. Ikan laut dalam(Coldwater) seperti ikan salmon dan ikan tenggiri, kayan dengan sumber asid lemak omega-3 tetapi anda disyorkan untuk mengambil tidak lebih daripada 2 bahagian seminggu kerana kandungan merkurinya yang tinggi. Jadi, suplemen ultra-tulen minyak ikan omega-3 merupakan alternatif terbaik untuk menggantikannya.

Alhamdulillah sepanjang 3bulan kehamilan kalinie saya mmg x miss pengambilan set pregnancy Shaklee.

Berikut merupakan Cadangan pengambilan suplemen Shaklee utk nutrisi kehamilan dan penyusuan Susu Ibu yg sihat

ESP- rendah lemak, bukan GMO dan protein biologi lengkap yang mengandungi kesemua sembilan asid amino penting.
Ostematrix
 - Lengkap serta suplemen kalsium yang terbukti secara saintifik mempunyai penyerapan yang lebih baik dan tablet yang mudah ditelan.
B Complex - Memberikan kesemua khasiat 8 vitamin B dengan sistem penyerapan bioaktif yang membantu penyerapan dan bioketersediaan asid folik.
Omega Guard - Menawarkan spektrum penuh asid lemak omega-3 bergred tinggi yang selamat di makan. Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.


ikhlas penuh cinta :
-ummi Tasneem & Kauthar-
0124322400

The 3rd

Bismillah wal hamdulillah

Melalui fasa baru yg dh lama ummi tinggalkan...cewah!hahhaa...3thn dlu.fuhhh!melalui fasa bru,d umur yg baru nie mmg menguji iman.mmg terasa lambatnya lahai masa nie...
Upsss,nk crita tentang apanie sebenarnya?hahhaha.act, Alhamdulillah rezki Allah ummi dan keluarga bakal menantikan org baru d tahun hadapan.dugaan?biasala....alahan kan.cuma time mengandung kakak dan adik dlu x de lah mcm kalinie.Allah...pregnant kali nie mmg 3bln pertama,3 x ja kot masak...hahaha.terukkan??kikiki.Alhamdulillah mmg bnyk sgt hikmah pregnant kali nie.tp harapnya pengakhiran yg baik2 saja...segan jugak nk berkongsi crita.tp memandangkan kalinie mmg niat nak menulis tentang pregnancy dan kelahiran,biarlah sya "kongsikan" pregnancy kali nie dgn semua.

Si k.long mmg sgt independent...berak si adikpun kakak blh basuhkan...after mknpun mintk nk tlg ummi basuh pinggan.Alhamdulillah...si adik?hahaha...double merap la jwbnya...tmbah2 bila dh ckup 3thn ummi dh stop bf dia..jadi2 la jwbnya.hheheh.apapn moga 9bln nie dpt ummi laluinya dan dpt capai hasrat ummi utk vba2c dis coming khalifah...InsyaAllah...

Bila Allah rezki kan ummi dgn yg ke3 nie...ummi sentiasa doakan sahabat2 ummi yg Allah uji dgn rezki cahaya mata agar dikurniakan zuriat buat semua....


Salam cinta ikhlas dari:
-ummi tasneem & kauthar-

15 Oktober 2015

14 TIP MUDAHKAN ANAK BERPAKAIAN SENDIRI



BISMILLAH WAL HAMDULILLAH

Assalamualaikum semua

Pernah x mommy2 semua marahkan sikecil kita bila x nak pakai baju sendiri?hehehe...saya pun slalu jgk marahkan si adik bla asyik nk tgu kitaja untuk pakaikan baju.Yala...mcm saya, bla dh suruh si kakak dgn si adik mandi,mmg baju dorg berdua saya dah letakkan sesiap atas katil. Kalau yg kakak, mmg kluarja toilet dia akan pkai sndri...tp klu si adik,kita sibukpun mmg tunggu jela jwbnya..kekadang geram jgk...dh 3 tahun kot.mmg patutpun pakai sndiri..kekadang tue, ada pulak jwbnya..."tangan adik sakitla miii"..."adik kecik lagila...mana blh pakai sendiri"..see,mmg geram kot.heheheh...

ok..saya rasa, pada usia anak-anak saya nie mmg dorang dh sepatutnya berdikari dan cuba melakukan banyak perkara sendiri..ada beberapa tip yang saya akan kongsikan bagaimana untuk memulakannya supaya mommy2 tidak tertekan dan kita bersama boleh melatih anak2 mamakai sendiri pakaian mereka.



MANFAAT ANAK BERPAKAIAN SENDIRI

  • Memajukan kemahiran motor halus dengan membutangkan dan memasang zip baju dan seluarnya sendiri
  • Keupayaan motor kasar juga boleh dilatih apabila sikecil kita menyarungkan seluar atau skirt di mana dia perlu berdiri denan satu kaki dalam satu masa sahaja.
  • Si kecil boleh menajamkan kemahiran kognitif kerana semasa memakai pakaian dia akan merancang dan berfikir apa yang perlu disarung dahulu.
  • Inisiatif dan memberikan tumpuan untuk menyudahkannya
  • Si kecil juga belajar jenis-jenis baju , warna dan corak.
  • Si kecil juga belajar membuat sesuatu dalam jangka masa singkat dan mengingatkan mereka tentang masa ketika bersiap.
Buat mommy2 anda boleh mulakannya dengan beberapa langkah kecil iaitu :

LANGKAH 1
  • Biarkan si kecil anda memilih pakaian yang dipakainya sendiri. Mommy hanya perlu memberitahu pakaian yang sesuai  dengan majlis yang akan dihadiri. Contohnya adik akan menghadiri majlis kenduri kawin...adik boleh memilih baju kurung untuk dipakai.
LANGKAH 2
  • Kemudian barulah mommy mula menyuruh si kecil menanggalkan pakaiannya. Permulaannya mungkin agak sukar kerana si kecil masih belum terbiasa namun lama kelamaan dia akan semakin mahir.

LANGKAH 3
  • Selepas itu bolehlah mommy menyuruhnya menyarungkan pakaiannya sendiri.

LANGKAH 4
  • Arahkan si kecil untuk membutangkan dan memasang zip pakaian sendiri. Pada permulaan, butangkan separuh dan biarkan ia menyudahkannya. Berikan si kecil masa untuk melakukan tugas ini secara mahir.

LANGKAH 5
  • Kemudian sikecil boleh mencuba untuk memakai tali pinggang dan meyarungkan stokin dan kasutnya sendiri.
14 TIP MUDAHKAN SI KECIL BERDIKARI DALAM BERPAKAIAN SENDIRI

  1. Mulakan dengan pakaian yang mudah seperti baju T, seluar berpinggang getah dan sebagainya
  2. Lubang butang besar atau menggunakan pelekat Velcro lebih mudah si kecil
  3. Baju T atau seluar dalam yang mempunyai gambar dibahagian depan memudahkan si kecil memastikan hala depan bajunya semasa memakai.
  4. Pilih pakaian yang elastik dan selesa untuk digunakan pada peringkat permulaan latihan.
  5. Sesuaikan kemahiran  kepada usia si kecil dan jangan mengharapkan hasil yang sempurna seperti orang dewasa.
  6. Tempoh masa yang lebih realistik
  7. Lebih baik mommy mengajarnya langkah yang terakhir dahulu dan undur kembali mengikut urutan.
  8. Jika mommy menyokong dan bersikap positif, si kecil akan lebih mudah bekerjasama. Berikan pujian sepanjang proses pembelajaran walaupun si kecil melakukan kesalahan.
  9. Mommy juga boleh menerapkan tentang aspek aurat dan pakaian apakah yang sesuai menutup aurat
  10. Disamping itu, mommy boleh meminta bantuannya menguruskan pakainnya sendiri dengan memasukkan kain kotor ke dalam bakul khas, melipat dan sebagainya.
  11. Katakan kepada si kecil pakaian kotor perlu dicuci dan tidak boleh dipakai selagi belum dicuci.
  12. Biar si kecil memakai pakaian di atas lantai untuk memudahkannya menyarung pakaian. Bukan di atas kerusi atau katil.
  13. Simpan pakaian di dalam almari atau laci yang mudah diakses si kecil.
  14. Labelkan dengan gambar bagi setiap laci untuk memudahkan pakaian ditemui si kecil

Moga perkongsian ini dapat membantu mommy2 mendidik si kecil kita dalam memakai pakaian sendiri.

ikhlas penuh cinta

-ummi Tasneem & Kauthar-
0124322400

5 Oktober 2015

Promo Shaklee Bulan Oktober


BISMILLAH WAL HAMDULILLAH

Assalamualaikum semua

Oktober is coming...wif full of love and joyfull

Alhamdulillah...bulan yg hebat dari Shaklee...

Promo bulan ni

1. Gla complex
Buy 6 free 1

2. omega
Buy 6 free 1

3. Vitalea children
Buy 3 free 1

4. Vita e

Buy 1 free 1


Daisypath Anniversary tickers
 

Search This Blog

Memuatkan ...

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya