5 Julai 2015

Cara atasi demam ketika berpantang


Bismillah Wal hamdulillah

Assalamualaikum..


Hrnie sya nk berkongsikan 1tip utk mommy2 yang demam ketika berpantang dan esp, pada mommy yg jugak menyusukan sikecik. Saya dah mula mengamalkannya since berpantangkan si adik Kauthar.Ya lah, tatkala sya tekad nk menyusukannya, Allah uji pulak dengan demam akibat infection. Nak x nak terpaksa cari alternatif lain untuk terus menyusu tanpa mengambil apa2 ubat. Alhamdulillah dlm pantang 2 mmg saya dh start menggunakan Set Berpantang Shaklee. Cuma bila dh demam, terpaksa tambah dengan NUTRIFERON. Benda yg pertama kali saya cuba. Mmg terbaik rupanya.





Kali ke2 saya ambil nutriferon sebb si adik pulak demam..Ramai yg suggest sya ambik nutriferon memandangkan saya menyusukannya...berkongsi khasiat yg sama.Alhamdulillah demam si adik pn x lama..



Nama Produk: Nutriferon
Kandungan : 30 Sachet
Harga Runcit :RM153.70



Kandungan NUTRIFERON

NutriFeron terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhkan sistem imun. NutriFeron menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.
Apakah interferon? Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954, iaitu bahan semulajadi yang dihasilkan oleh setiap sel badan. Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain.

Siapa yang perlukan Nutriferon?

1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan
2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti
5. Individu yang diet mereka tidak optimum
6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif
8. Ibu yang menyusukan anak, dan anaknya demam
9. Individu yang sering demam, selsema atau sakit

Manfaat NUTRIFERON

  • Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari – Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan system imun tubuh dengan menerahkan system pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells and makrofag.
  • Melawan Kanser & Tumor – Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.
  • Melindungi dari influenza – Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.
  • Meringankan Stres & Kelesuan – Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
  • Melambatkan penuaan – Formula unik Nutriferon Shaklee merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.
  • Mengurangkan Infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C – Keberkesanan Nutriferon Shaklee dalam menmerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual, muntah dll kepada pesakit-pesakit Hepatitis B & C.
  • Mempertingkatkan Menopaus – Hypertensi, tahap kolesterol yang tinggi, kitaran darah, dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.
  • Mempertingkatkan PMS – Terbukti secara klinikal mengurangkan symptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan system endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit  belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.


Cara Pengambilan:

-Ambil 1 sachet sehari selama 3 hari berturut bagi ibu-ibu yang berpantang
-Amalkan pengambilan 1 sachet sehari untuk imun sistem

ikhlas penuh cinta
-ummi Tasneem & Kauthar-
0124322400

Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya