26 Mei 2015

Tentang SHAKLEE


Bismillah wal hamdulillah

Ada some of my friends yg x taupn Shaklee tue apa....hehhe..terukkn.pnyala famous kat dunianie...ok,hrnie sya nk share tentang company Shaklee


Shaklee merupakan syarikat pemakanan semula jadi  nombor satu  di Amerika Syarikat, dengan pejabat di seluruh dunia dan tenaga pakar terkemuka dalam bidang penyelidikan pemakanan. Kami melepasi dan melangkaui piawaian industri setiap masa bagi memastikan produk kami 
Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesandan Sentiasa Mesra Alam.






Penubuhan Shaklee Corporation 

Pada penghujung tahun 1955, pada usia 62 tahun, Forrest Shaklee memberitahu anaknya, Forrest Jr. dan Lee bahawa beliau ingin melakukan sesuatu yang boleh memberikan impak terhadap kesedaran masyarakat tentang kepentangan nutrisi dan suplemen. Beliau ingin memulakan bisnes mengedarkan suplemen. 

Enam bulan kemudian, tanggal 1 April 1956, Shaklee Corporation ditubuhkan. Pada waktu tersebut, America percaya bahawa negara America adalah the best fed nation. Ini menyebabkan mereka perlu meyakinkan setiap pembeli tentang kepentingan suplemen terlebih dahulu. Untuk memastikan pengetahuan tentang kepenting suplemen Dr. Shaklee memberitahu anaknya, “Kita akan ajar beberapa orang, dan beberapa orang ini akan mengajarkan kepada yang lain.”. 

Dengan pelbagai kajian, kerja keras dan komitmen yang tidak berbelah bahagi, akhir keluarga Shaklee telah berjaya menjadi konsep direct selling produk suplemen menjadi satu fenomena pada hari ini. Semuanya bermula dengan keyakinan Dr. Shaklee tentang kuasa penyembuhan dan falsafah “Thoughtmanship” beliau.

ok...suka jgk nk sya kongsikan beberapa fakta yg menarik tentang Company Shaklee

1. Tahukah anda Shaklee memiliki perusahaan ladang (manufacturing plant) mereka sendiri di Norman, Oklahoma. Tidak seperti sesetengah syarikat yang mengeluarkan vitamin dengan membeli dari mana-mana makmal dan meletakkan label jenama mereka. Tidak seperti Shaklee yang memiliki ladang vitamin sendiri. MENARIK bukan? 

2. Nak tahu apa yang Istimewanya Syarikat SHAKLEE ni?  Shaklee memiliki makmal kajian dan penyelidikan mereka sendiri di Hayward, California, dan makmal kedua di bina di Stanford University in Palo Alto, California. MENAKJUBKAN !!

3. Shaklee merupakan pengeluar vitamin dan mineral SATU-SATUNYA yang terbesar di dunia dan dilabelkan sebagai leader in the nutritional industry.

4. Setiap produk Shaklee telah melalui sebanyak 262 ujian kualiti jaminan (assurance) yang berasingan dalam setiap proses pembuatan. Jadi, Semua produk Shaklee DIJAMIN berkualiti dan ada pengesahan. 



KEPIMPINAN DAN SUMBANGAN SHAKLEE KEPADA ALAM SEKITAR

Shaklee yang diasaskan pada tahun 1956 merupakan SYARIKAT PERTAMA DI DUNIA yang memperolehi pensijilan "CLIMATE NEUTRAL" dan mengimbangi sepenuhnya pembebasan CO2- Menghasilkan impak sifar ke atas alam sekitar.

1960- Memperkenalkan Basic H, iaitu bahan pencuci biodegradasi dan tidak bertoksik yang pertamAQa di dunia.

1989 - Shaklee memberi bantuan kewangan dan produk kepada satu ekspidisi trans-Antartika yang diketua oleh Will Steger- Individu pertama menjelajah Antartika dengan berjalan kaki dengan jaraknya merangkumi 3700 batu.

1989- Shaklee dengan kerjasama American Himalayan Foundation telah menanam lebih satu juta pokok di Asia.

1990 - Shaklee menerima anugerah "Family Circle's Green-Chip" sebagai slaah satu daripada 10 syarikat yang mesra alam sekitar.
                                                                                                                                                           
1991- Produk untuk kegunaan rumah digunakan dalam projek "Biosphere 2".

1996 - Produk Shaklee digunakan di atas kapal Odyssey yang menjalankan penyelidikan dan pengumpulan data pencemaran laut di seluruh dunia.

2000- Shaklee menjadi syarikat pertama di dunia yang memperolehi pensijilan CLIMATE NEUTRAL. 2002 - Shaklee dianugerahkan "Climate Protection" oleh Agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat.

2002- Shaklee menerima anugerah "Environmental Stewardship" daripada Social Accountability International

2003 - Shaklee menyokong pembinaan sebuah turbin tenaga angin bagi Orang Asli Amerika.

2003- Shaklee membantu penukaran sebuah bas sekolah diesel di San Bernardio, Carlifornia kepada biodiesel.

2005- Menyokong usaha Dr. Wangari Maathai, pemenang Nobel Peace 2004 ke atas projek beliau- Green Belt Movement.

2007- Shaklee merupakan syarikat pertama di dunia yang mengimbangi pembebasan karbon, iaitu kerjasama dengan sebuah organisasi yang dipelopori oleh Dr. Jeffery D.Sachs.

2007- Shaklee dipilih oleh Healthy Child Healthy World untuk menjadi rakan kongsi eksklusif kepada penghasilan video bertajuk "Creating Healthy Environments for Children".

2007- Shaklee dipilih oleh pengeluar filem "The 11th Hour(dokumentari alam sekitar yang dilakonkan oleh Leonardo DiCaprio), sebagai rakan kongsi pengeluar filem- merujuk kepada komitmen dan sumbangan Shaklee sebagai peneraju alam sekitar.

2014 - 14 Sept, menaja supplemen bernilai RM50,000 untuk program StarWalk Penang 2014.

2014- (13 Oktober 2014) Shaklee menganjurkan program Cares For Our Children dengan menaja Mealshakes kepada 2000 keluarga yang berdaftar di bawah Program MyKasih.






Tiada ulasan:

Daisypath Anniversary tickers
 

Followers

About Me

Foto Saya
Fakhrati Aziz
Isteri kepada seorang suami,Ummi kepada seorg little khalifah, anak kepada seorang ibu..Juga seorang pendidik, permaisuri di baitul Amni...Segala Penulisan adlh hasil rencah perjalanan hdup kami...Ummi,Baba dan Tasneem...
Lihat profil lengkap saya